میثم رضایی رییس انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو جزییات جدیدی از واردات خودرو با ارز دارو در سال 1391 مطرح کرد و از صدور کیفرخواست این پرونده در دادسرای قضایی کارکنان دولت خبر داد. او در نشستی خبری اظهار کرد: «موضوع واردات خودرو با ارز دارو موضوعی سیاسی است. در یک مقطع سه یا چهارماهه در سال 1391 این اتفاق افتاد که البته جلویش را گرفتند.» رضایی اظهار کرد: «به عده خاصی این ارز را دادند که هم شامل نمایندگیهای رسمی و هم واردکنندگان غیررسمی شد.» وی بابیان اینکه پرونده این موضوع در دادسرای قضایی کارکنان دولت مطرحشده است، خاطرنشان کرد: «کیفرخواست این پرونده نیز صادرشده است و میتوانیم جزییات آن را از دادسرای قضایی کارکنان دولت پیگیری کنیم.» رضایی در پاسخ به اینکه چرا پرونده در دادسرای قضایی کارکنان دولت مطرحشده است، اظهار کرد: تخلف از سوی تعدادی از کارکنان دولت بوده که ارز دارو را به واردات خودرو اختصاص داده بودند. موضوع قابلتوجه این است که پیشازاین مرضیه دستجردی – وزیر وقت بهداشت و درمان – در سال 1391 از تخلف صورت گرفته مبنی بر واردات خودرو با استفاده از ارز دارو خبر داده بود. رییس انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو ادامه داد: «به من گفتهاند که البته مستنداتش را ندیدهام نمایندگیهای رسمی خودروسازان خارجی محصولاتشان را با ارز مبادلهای وارد میکنند که اگر صحت داشته باشد قیمت خودروی واردشده از سوی آنها حداقل 30 میلیون تومان ارزانتر خواهد بود.» رضایی در پاسخ به اینکه در حال حاضر واردات خودرو انحصاری است یا غیرانحصاری؟ اظهار کرد: «واردات خودرو هنوز انحصاری است. بهعنوانمثال قبل از بخشنامه آخر در این زمینه به شرکت اطلس خودرو مراجعه کرده و سه درصد مربوطه برای خرید تضمین را پرداخت و قرارداد را منعقد کردیم.» وی ادامه داد: «پسازآن خودروهای خریداریشده وارد گمرک شد، اما بهیکباره شرکت اطلس خودرو اعلام کرد که تضمین نمیدهیم که ما اظهار کردیم شما قرارداد امضاء کردهاید، اما آنها گفتند مبلغی را که پرداخت کردهاید به شما بازمیگردانیم زیرا خودروهای وارداتی شما یورو 4 است و امکان واردات ندارند. درواقع زیر قرارداد زدند و ما خودروها را بازگرداندیم.» رییس انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو گفت: «شاید خیلیها فکر کنند نخریدن خودروی داخلی تنها به ضرر خودروسازان داخلی است، اما این موضوع کل بازار خودروهای وارداتی و داخلی را دچار چالش کرده است. کسانی که به این کمپین دامن میزدند، واردکنندگان خودروهای چینی بودند که در دوسهماهه اول و اوج کمپین، خودروهایشان را با تخفیف 20 درصدی عرضه کرده و سود خوبی نیز کردند و توانستند خودروهایشان را بفروشند.»