وجود تضارب آرا در هیات امناهای وزارت بهداشت، نقص نیست » سپید آنلاین
وجود تضارب آرا در هیات امناهای وزارت بهداشت، نقص نیست
14 تیر 1395 ساعت: 13:4



عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی کشور در گفت‌وگو با سپیدآنلاین با بیان اینکه زیاد بودن تعداد نفرات حاضر در هیات‌امناهای وزارت بهداشت، اختلالی در تصمیم‌گیری‌ها ایجاد نمی‌کند، گفت: «فرض ما این است که اعضای هیات امنای ما افرادی دارای مهارت هستند که هیچ مسئولیت دیگری ندارند. این افراد انسان‌هایی باتجربه به شمار می‌روند که اگر حرف درستی شنیدند، آن حرف را قبول می‌کنند و به آن رای مثبت می‌دهند.»
حسین ملک‌افضلی ادامه داد: «اینکه نظر این افراد با هم متفاوت باشد اشکالی ایجاد نمی‌کند. در این جلسات یک موضوع به بحث گذاشته می‌شود، آراء مختلف اخذ و زمانی که نظرات به خوبی بیان و توصیف شد، رای‌گیری می‌شود. اگر مساله به خوبی و از ابعاد مختلف شکافته شد و رای آورد، به هرحال رای اکثریت است. اما اکثریتی که آگاهانه انتخاب شده‌اند و هیچ‌کس هیچ ارجحیتی بر دیگری ندارد. نه اینکه بگویند چون این فرد نماینده وزارت بهداشت است، حق وتو دارد.»
وی تصریح کرد: «به نظر من باید یک هیات تشکیل شود که کار آن بررسی افراد و تعیین برخی ضوابط برای انتخاب هیات امناها و معرفی آنها به رئیس جمهور باشد. یعنی باید افراد دارای صلاحیت در قالب یک واحد مستقل از دولت، براساس برخی شواهد و ضوابط اجازه دهند که اشخاص به صورت آزادانه بتوانند مشارکت کنند و انتخاب شوند.»
برچسب ها
دیدگاه کاربران
نام :    ایمیل : 

عکس خوانده نمی‌شود کد امنیتی :      

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو