10 خرداد 1400 ساعت: 18:3
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: «خوشبختانه در سالی که گذشت آموزش دروس در بستر فضای مجازی در دانشگاه علوم پزشکی به اوج خود رسید و پیشرفتهای چشمگیری در این حوزه داشتهایم، از ۱۶ فروردین ماه ۱۳۹۹ فعالیتهای مجازی در بالاترین سطح به دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ارایه شده است، در سال تحصیلی جدید ۱۷ رشته در مقاطع مختلف تحصیلی به رشتههای تحصیلی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اضافه خواهد شد.»
وی افزود: «این اپیدمی بعد از گذشت بیش از یکسال در سراسر دنیا همچنان ادامه دارد و حوزه آموزش و برگزاری حضوری کلاسها را با چالشهایی روبرو کرده است، در ابتدای شیوع ویروس کووید ۱۹ آموزشها با سکون مواجه شدند، خوشبختانه در سالی که گذشت آموزش دروس در بستر فضای مجازی در دانشگاه علوم پزشکی به اوج خود رسید و پیشرفتهای چشمگیری در این حوزه داشتهایم، از ۱۶ فروردین ماه ۱۳۹۹ فعالیتهای مجازی در بالاترین سطح به دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ارایه شده است.»
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به روند آموزش مجازی در سامانه نوید، از برگزاری کلیه دروس به صورت مجازی و تعاملی در بیمارستانهای تحت پوشش دانشگاه با بهره گیری از سامانه مذکور خبر داد و گفت: «افزایش پهنای باند آموزش مجازی، ارتقا شاخص کل کلاسهای آنلاین، بارگذاری تعداد محتوای الکترونیکی بر روی وبسایت گروههای آموزشی و برگزاری ۲۹ هزار کلاس آنلاین از دیگر برنامههای دانشگاه در عرصه آموزش است، در سالی که گذشت مرکز آزمون الکترونیک دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با ۲۵۲ رایانه برای خدمت باکیفیتتر آموزشی به اساتید و دانشجویان افتتاح شده است.»
صدوقی با اشاره به تجهیز دانشگاه به مرکز آموزشهای شبیهسازی شده اظهارکرد: «این مرکز با هدف ارتقا آموزش در حوزه پایه و بالین فعالیتهای منحصر بفردی در دستور کار دارد، در دو سال اخیر دو نوبت فراخوان در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی برگزار شد؛ در نوبت اول ۷۷ عضو هیئت علمی و در نوبت دوم ۶۴ عضوهیئت علمی جذب شدند، جذب بیش از ۵۶ عضو هیئت علمی با تعهدات قانونی و تبدیل وضعیت استخدامی ۳۰ نفر از اساتید دانشگاه نیز در دوسال اخیر انجام شده است.»
وی به روند عملکرد هیئت ممیزه دانشگاه در سالی که گذشت اشاره کرد و افزود: «در سال سخت مبارزه با کرونا جلسات هیئت ممیزه دانشگاه تعطیل نشد و ۲۱۵ پرونده ارتقا اعضای هیئت علمی مورد بررسی قرار گرفت، این روند در مقایسه با سال مشابه قبل رشد سه برابری داشته است، دانشجویان دانشگاه در ۱۲ المپیاد علمی درخشیدند و رتبه های درخشان دانشجویی کسب کردهاند، کسب ۱۷ رتبه و دریافت مدال های طلا، نقره و برنز ازسوی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی موجب افتخار و بالندگی این دانشگاه است.»
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به تداوم روند آموزش مداوم در بحران کرونا به اجرای ۲۶۴ برنامه عملیاتی توسط این واحد اشاره کرد و گفت: «راهاندازی سامانه ارزشیابی یکپارچه اعضای هیئت علمی با عنوان سامانه ساعی یکی از اقدامات انجام شده است، ثبت فعالیت های علمی و ارتقای مرتبه اساتید دانشگاه در بستر این سامانه آماده و در حال بارگذاری است، استقرار سامانه لاگبوک الکترونیک در کلیه گروههای بالینی دانشگاه یکی دیگر از اقدامات معاونت آموزشی است، این دانشگاه یکی از دانشگاههای پیشرو در استقرار لاگبوک الکترونیک در تمام رشتهها است.»
به گزارش ایرنا صدوقی در پایان اضافه کرد: «اطلاعرسانی به موقع و صحیح به دستیاران دربستر سامانه، نحوه مشارکت فعالیتهای آموزشی و بالینی دستیاران و مدیریت نحوه مشارکت آنها، ثبت و ارزشیابی اعضای هیئت علمی توسط دستیاران و برنامه ریزی لاگبوک الکترونیک ویژه دانشجویان دکترای تخصصی و ارشد از جمله کارکردهای سامانه لاگبوک الکترونیک دانشگاه است، افزایش فعالیت آموزشی و طرح آن در کمیته دانش پژوهشی منجر به ارتقا علمی اعضای هیئت علمی دانشگاه خواهد شد، گروههای شاخص برتر در پانزدهمین جشنواره آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی معرفی خواهند شد، در سال تحصیلی جدید ۱۷ رشته در مقاطع مختلف تحصیلی به رشتههای تحصیلی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی اضافه خواهد شد.»