دبیر اولین جشنواره خودمراقبتی و آموزش بیمار خبر داد:
دبیر اولین جشنواره خودمراقبتی و آموزش بیمار از تدوین استانداردهای آموزش بیمار برای نخستین بار در کشور خبر داد و گفت: «از اینپس در بحث اعتباربخشی بیمارستانهای کشور از این استانداردها استفاده خواهد شد.»![](http://www.behdasht.gov.ir/includes/tm.jsp?s=parastar_216896.jpg%7C1110110!2011!400!280!100!900!!000000!20!13!ffffff!14!logosample.gif!4!13&m=c9a52b10376a4e19e85)
تدوین نخستین استانداردهای آموزش بیمار در کشور
14 دی 1394 ساعت: 15:10
14 دی 1394 ساعت: 15:10
دبیر اولین جشنواره خودمراقبتی و آموزش بیمار از تدوین استانداردهای آموزش بیمار برای نخستین بار در کشور خبر داد و گفت: «از اینپس در بحث اعتباربخشی بیمارستانهای کشور از این استانداردها استفاده خواهد شد.»
![](http://www.behdasht.gov.ir/includes/tm.jsp?s=parastar_216896.jpg%7C1110110!2011!400!280!100!900!!000000!20!13!ffffff!14!logosample.gif!4!13&m=c9a52b10376a4e19e85)
به گزارش سپیدآنلاین، مریم محسنی در نشست خبری چهارمین کنگره ملی خود مراقبتی و آموزش بیمار اظهار داشت: «این استانداردها طبق شواهد روز تدوین شده و برروی سایت اولین جشنواره آموزش بیمار قرار گرفته است. همچنین به تمام بیمارستانها در این خصوص اطلاع رسانی شده تا براساس این استانداردها، مرکز درمانی را خودارزیابی کرده و در جشنواره آموزش بیمار شرکت کنند.»
محسنی خاطرنشان کرد: «هدف از برگزاری اولین جشنواره آموزش بیمار، ایجاد یک فرصت برای ارزیابی مراکز درمانی، تشویق این مراکز به آموزش بیمار و فراهم کردن بستر مناسب برای تعامل فعالان حوزه آموزش بیمار و ارائهکنندگان خدمت است.»
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: «یک از روشهای مرسوم برای ایجاد انگیزه در مراکز ارائه دهنده خدمت برای بالابردن استانداردها، استفاده از مدلهای داوطلبانه اعتباربخشی بوده که نتیجه آن ارتقای کیفیت خدمات است.»
محسنی تاکید کرد: «بیمارستانها و مراکز ارائهدهنده خدمات باید توانمندسازی بیماران را بهعنوان یکی از حقوق بیمار به رسمیت بشناسند.»
محسنی خاطرنشان کرد: «هدف از برگزاری اولین جشنواره آموزش بیمار، ایجاد یک فرصت برای ارزیابی مراکز درمانی، تشویق این مراکز به آموزش بیمار و فراهم کردن بستر مناسب برای تعامل فعالان حوزه آموزش بیمار و ارائهکنندگان خدمت است.»
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: «یک از روشهای مرسوم برای ایجاد انگیزه در مراکز ارائه دهنده خدمت برای بالابردن استانداردها، استفاده از مدلهای داوطلبانه اعتباربخشی بوده که نتیجه آن ارتقای کیفیت خدمات است.»
محسنی تاکید کرد: «بیمارستانها و مراکز ارائهدهنده خدمات باید توانمندسازی بیماران را بهعنوان یکی از حقوق بیمار به رسمیت بشناسند.»
دیدگاه کاربران
ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد