hacklink al duşakabin fiyatları fethiye escort bayan escort - vip elit escort dizi film izle erotik film izle duşakabin hack forum marsbahis betkom marsbahisgirtr آغاز فعالیت مدارس از 15 شهریورماه » سپید آنلاین
آموزش دبستانی‌ها درتابستان کرونایی
آغاز فعالیت مدارس از 15 شهریورماه
1 تیر 1399 ساعت: 12:4



در جلسه ستاد ملی کرونا اعلام شد که قرار است مدارس از 15 شهریورماه سال جاری فعالیت و کار خود را آغاز کنند.

به گزارش سپید، در حالیکه کرونا این ویروس نوپدید در جهان و به ویژه در ایران در حال تاختن است و هنوز هیچ فرد و هیچ نهادی برای پایان آن آینده‌ای متصور نیست، بازگشایی مدارس یا استمرار تعطیلی در حضور این ویروس همچمنان به عنوان یکی از دغدغه‌های خانواده‌های ایرانی محسوب می‌شود. بیش از 14 میلیون نفر یعنی 17 درصد از جمعیت ایران را دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند. وقتی خانواده‌های این افراد را در نظر بگیریم خواهیم دید که درصد بسیار زیادی از افراد با جامعه با امر آموزش و پرورش درگیر هستند. حال اگر تعداد مربیان، معلمان و خانواده‌های آنان نیز به این جمعیت افزوده شود می‌بینیم بیش از نیمی از جمعیت ایران ارتباط مستقیم یا غیر مستقیمی با موضوع مدارس دارند. به همین دلیل وضعیت بازگشایی مدارس در این شرایط می‌تواند بر سلامت تک تک افراد جامعه تاثیر بگذارد.

آغاز فعالیت مدارس از 15 شهریورماه
در همین حال و احوال وضعیت مدارس همچنان برای مدیران آموزشی کشور ناروشن است و سناریوهای گوناگونی برای بازگشایی آنها در نظر گرفته می‌شود. روزگذشته در جلسه ستاد ملی کرونا اعلام شد که قرار است مدارس از 15 شهریورماه سال جاری فعالیت و کار خود را آغاز کنند.

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس ستاد ملی مقابله با کرونا در این رابطه اظهار کرد: «در جلسه امروز تصمیم گرفته شده که دانشگاه‌ها از 15 شهریور فعالیت خود را آغاز کنند که بخشی از فعالیت‌ها در فضای حقیقی و بخشی هم در فضای مجازی خواهد بود. برای ما کلاس و خوابگاه خلوت اصل است و باید اجازه داده شود دانشجویان در دانشگاه شهر خود ترم پیش رو را بتوانند بگذارنند تا از تراکم جمعیت در خوابگاه ها کم شود..» رئیس جمهور در رابطه با فعالیت مدارس نیز گفت: «همچنین آموزش و پرورش از 15 شهریور فعالیت خود را آغاز می کند. البته این اجازه به آموزش و پرورش هم داده شد که به تناسب استان‌ها از اول شهریور فعالیت خود را به تدریج آغاز کند. تعطیلی پنج شنبه مدارس هم حذف می‌شود تا کلاس‌ها خلوت‌تر باشد.»

پیش از این محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده بود که این وزارت‌خانه‌ آماده هر وضعیتی است که برای مدارس قرار است رخ دهد و سناریوهای مختلفی را تهیه کرده تا در صورت دستور ستاد ملی کرونا آنها را اجرا کند. با این حال رضوان حکیم حکیم زاده‌ معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پروش در رابطه با وضعیت فعالیت مدارس از 15 شهریور‌ ماه گفت: «‌هنوز جزئیات و برنامه‌های تنظیمی قطعی نشده است که بتوانیم آن را اعلام کنیم، اما در برنامه‌ریزی‌های ما برای بازگشایی مدارس، فاکتورهای مختلفی از جمله تفاوت دوره ابتدایی با دوره‌های دیگر لحاظ می‌شود.»

روز پنجشبه حکیم زاده یکی از سناریوهای مطرح شده برای فعالیت مدارس در دوران کرونایی را استفاده از روش ترکیبی آموزش در فضای حقیقی و مجازی عنوان کرد. حکیم زاده درباره لغو تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نیز گفت: «احتمالات مختلفی مطرح و ممکن است اگر به زمان بیشتری برای آموزش نیاز باشد و دانش آموزان را به دو گروه تقسیم کنیم، لازم است از ظرفیت پنج شنبه‌ها هم استفاده کنیم.چارچوب کلی برنامه بازگشایی مدارس تهیه شده است و سعی می‌کنیم زمانی اطلاع رسانی را انجام دهیم که تصویر دقیقی از اوضاع در دست داشته باشیم.»

تداوم آموزش در تابستان همگام با کرونا
با این حال آموزش و پرورش پیش از آغاز تقویم آموزشی کشور در 15 شهریورماه به سراغ مدارس تابستانی رفت و این مدارس را در سیمای آموزشی و شبکه آموزشی دانش‌آموز(شاد) بر بستر فضای مجازی افتتاح کرد. به گزارش خبرنگار سپید حکیم‌زاده امروز در افتتاحیه این مدارس اظهار کرد: «سلامت دانش‌آموزان برای ما بسیار مهم و اولویت اول ماست. حاضر نیستیم آن را با چیزی عوض کنیم. کودکان سرمایه‌های اصلی کشورمان هستند و اصل برنامه‌های ما حفظ سلامتی است. تعلیم و تربیت کار تخصصی است و آن را به تقسیمات غیرعلمی واگذار نمی‌کنیم همه دغدغه آموزش را دارند به نظام آموزشی اعتماد کنید ما تلاش داریم شرایطی را برای تربیت و یادگیری دانش‌آموزان فراهم کنیم که مناسب باشد.».

وی درباره بازگشایی و افتتاح مدرسه تلویزیونی تابستانی گفت: «خوشبختانه 4 ماه را با تلاش شبانه روزی همکاران صدا و سیما و آموزش و پرورش سپری کردیم با توجه به سابقه موضوع که به دی ماه سال گذشته و تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی هوا برمی‌گردد، مکاتبه‌ای با شبکه آموزش داشتیم تا از ظرفیت ارزشمند برای تداوم آموزش استفاده کنیم.»

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: «در بحران کرونا در فاصله کوتاهی از معلمان برای آموزش درخواست کردیم تا در یک فضای دیگر دست به این اقدام بزنند. این کار بسیار دشواری بود تا خود را در معرض داوری قرار دهیم بازخوردهای خوبی از این موضوع گرفتیم. یکی از افتخارات ما این بود که این آموزش‌ها در مناطق محروم و روستایی و عشایر بیشتر استفاده شد و ما را به عدالت آموزشی نزدیک کرد. زیرا معلمان باتجربه ما به این مناطق رفتند و این امکان فراهم شد دانش‌آموزان از تدریس‌ها استفاده کنند. این تجربه دستاوردهای ارزشمندی داشت و گام روبه جلویی از نظر عدالت آموزشی بود لذا با بررسی بازخوردها با شبکه آموزش توافق کردیم این برنامه را ادامه دهیم.» وی افزود: «این اطمینان را به دانش‌آموزان می‌دهیم که ما می‌خواهیم این مدرسه برای آنان شادابی و فعالیت ایجاد کند، با همکاری شبکه آموزش برای تابستان و برای دوره ابتدایی یک برنامه طراحی کردیم که معاونت ابتدایی، پرورشی و فرهنگی، تربیت بدنی و سلامت با همفکری هم این برنامه را سازماندهی کردند.»

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت تکمیل آموزش الفبا در کودکان کلاس اولی گفت:«یکی از برنامه‌های آموزش و پرورش در این مدارس توجه به موضوع مهارت زبان آموزی و تقویت پایه کلاس اولی‌ها است. ما نیز فراخوانی برای معلمان و آموزگاران دادیم تا در این برنامه ملی مشارکت کنند و مهارت‌های خود را در اختیار فرزندانمان بگذارند.»

ثبت نام دانش‌آموزان در مدارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی
حکیم‌زاده درباره موضوع ثبت‌نام دانش‌آموزان گفت: «از اول خرداد ستادهای ثبت‌نام شکل گرفته و کار آن آغاز شده است با توجه به اولویت بودن سلامت نوآموزان و پیش دبستانی‌ها، این موضوع را مورد توجه قرار دادیم تا روند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیش برود.»

وی در ادامه با بیان اینکه با توجه به اینکه شرایط این بیماری قابل پیش بینی نیست، گفت: «ثبت‌نام در بستر شاد را در کنار ثبت‌نام حضوری انجام می‌دهیم تا بتوانیم از مدل‌های دیگر آموزش در صورت نیاز استفاده کنیم.

هر شرایطی که برای مهرماه باشد ما آموزش را داریم و آموزش تعطیل نیست ما باید تمام محتوا را در سال آینده ارائه کنیم لذا خانواده‌ها نگران این موضوع نباشند.»

حکیم‌زاده افزود: «با توجه به اینکه باید برنامه عمل دقیقی را داشته باشیم، ممکن است شیوه آموزش متفاوت باشد. ما 49 هزار کلاس چند پایه داریم. مدارسی داریم که تراکم دانش‌آموزان در کلاس‌ها بالاست لذا با توجه به هریک از موضوعات سناریو و برنامه‌های مدونی داریم. روش ما ترکیبی است و به دوران قبل از کرونا برنمی‌گردیم. سناریوها که آماده شود به اطلاع همه خواهد رسید.»

فرصت‌سازی کرونا برای آموزش
معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه به مدارس تابستانی پرداخت و گفت: « هدف این برنامه پر کردن وقت ارزشمند بچه‌ها با برنامه‌های متنوع و جذاب است.مهارت‌های فردی و غیرفردی در این برنامه به بچه‌ها آموزش داده می‌شود همچنین به مهارت‌هایی که به پرورش دانش‌آموزان کمک می‌کند در این برنامه پرداخته می‌شود.»

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: «در این برنامه برای یادگیری بهتر دانش‌آموزان با خانواده‌ها صحبت خواهیم کرد. امیدواریم که بچه‌ها مانند گذشته از این برنامه نیز به نحو احسن استفاده کنند.»

حکیم‌زاده با بیان اینکه یکی از فرصت‌هایی که کرونا برای ما ایجاد کرد مشارکت دادن والدین برای آموزش و تربیت فرزندانشان بود، گفت: «برای اولین بار خانواده‌ها وارد کار شدند و در برنامه‌های شبکه شاد و شبکه آموزش نقش فعالی داشتند. با توجه به ضرورت نقش فعال خانواده‌ها در جریان تربیت و یادگیری فرزندان، باید این فرصت تداوم پیدا کند. این فرصت فراهم شده تا خانواده‌هایی که دغدغه اوقات فراغت دانش‌آموزان را برای توانمند شدن فرزندانشان دارند، در این برنامه با تایید وزارت آموزش و پرورش به این موضوع بپردارند. مدرسه تابستانی فرصت مغتنمی است لذا از خانواده‌ها انتظار داریم با روحیه مشارکت جویی به نظام آموزشی اعتماد کنند و در کنار بچه‌ها باشند ما نیز در این برنامه به فکر شادابی و سلامت بچه‌ها هستیم.»

وی درباره آموزش والدین در این مدارس نیز گفت: «مهارت‌ها فرزندپروری، مشارکت فعال و ایفای نقش صحیح در جریان یادگیری از جمله مهارت‌هایی است که باید خانواده‌ها یاد بگیرند. کمک کردن در امور تحصیلی و ایفای نقش در این موضوع مهم است و باید خانواده‌ها این موضوع را آموزش ببینند.»

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره آموزش پیش دبستانی‌ها گفت: «بسته تهیه شده شامل دوره ابتدایی یعنی دبستان و پیش دبستانی است. اهمیت دوره پیش دبستانی بالا است. باید خانواده‌ها نیز این موضوع را جدی بگیرند که گذراندن این دوره، موفقیت در آینده بچه‌ها را درپی دارد.»

برای اولین بار دوره آموزشی برای مربیان پیش دبستانی داریم که براساس صلاحیت‌های آنان و سند تحول بنیادین این چارچوب تهیه شده است تا نکاتی را به آنان آموزش دهد و با روش‌های صحیح آموزش پیش دبستانی آشنا شوند.»

وی بیان کرد:«ما باید روش‌های آموزش را تغییر دهیم و از یافته‌های تعلیم و تربیت برای این موضوع بهره بگیریم. کودکان وقتی بازی می‌کنند یادگیری با معناتری دارند و مهارت‌های بیشتری را می‌آموزند این موضوع فقط ویژه کودکان نیست در بحث آموزش‌های عالی نیز می‌توان بسیاری از موضوعات را با بازی به دانشجویان یاد داد. فرصت خوبی داریم تا بسیاری از اشکالات تربیتی خانواده‌ها را اصلاح کنیم موضوعی که ما را نگران می‌کند نادیده گرفتن کودکی کردن بچه‌هاست. خانواده‌ها باهم رقابت دارند این موضوع نیز نگران کننده است لذا باید به آرامش و استقرار کودک توجه کرد. امسال خانواده‌ها باید الگوی برنامه خوب را دریافت کنند تا به اصلاح نگرش آنان نیز کمک کند. در مدرسه تابستانی نیز به استان‌های کشور به ویژه در مناطق دوزبانه رویکرد زبان آموزی را ابلاغ کردیم.»
دیدگاه کاربران
نام :    ایمیل : 

عکس خوانده نمی‌شود کد امنیتی :      

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو