مداخله شرکتهای تجهزات پزشکی شنوایی در توانبخشی کمشنوایی تخلف است
8 فروردین 1396 ساعت: 18:1
8 فروردین 1396 ساعت: 18:1
استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به مداخلات شرکتهای تجهیزات پزشکی و شنوایی در توانبخشی بیماران، گفت: این موضوع تخلف بوده و مردم باید فقط از شنواییشناسان سمعک دریافت کنند.
![](/uploads/posts/2017-03/1490711111_6020673_287.jpg)
به گزارش سپیدآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، احمدرضا ناظری استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه مردم برای دریافت خدمات شنوایی شناسی و درمان کم شنوایی فقط به متخصصان مراجعه کنند، گفت: شنوایی شناسان در کنار متخصصان گوش و حلق و بینی فعالیت کرده و اگر برای فردی مداخله مبتنی بر توانبخشی نیاز باشد شنوایی شناس خدمت مورد نظر را ارائه داده و روند توانبخشی بیمار را پس از ارائه خدمت به او پیگیری کرده و تحت نظر او روند توانبخشی ادامه پیدا میکند.
استادیار علوم پزشکی تهران با بیان اینکه اخیرا برخی افراد در درمان کم شنوایی ورود پیدا بیان کرد: دریافت خدمات توانبخشی از بعد سمعک و ابزار کمک شنوایی مخاطرات جدی برای شنوایی شناسها در پی داشته و مشاهده شده که برخی فروشگاهها و شرکتهای تجهیزات پزشکی و تجهیزات شنوایی در زمینه ارائه خدمات توانبخشی مداخله میکنند.
وی ادامه داد: در این شرکتها و فروشگاهها شنوایی شناس حضور ندارد، اما با این وجود مبادرت به ارائه خدمات توانبخشی شنوایی میکنند که تخلف از قوانین محسوب شده واین کار دخالت در امور سلامت و پزشکی است. ناظری با بیان اینکه در شنوایی شناسی توجه به نظامهای حمایتی ضروری است، گفت: بیمهها متوجه اهمیت توانبخشی شنوایی شدهاند و برخی از هزینههای بیماران را تحت پوشش قرار دادهاند.
ناظری با اشاره به کاستیهایی موجود در ارتباط بیمهها با جامعه شنوایی شناسی تصریح کرد: بیمهها مدارکی از بیماران مطالبه میکنند که تهیه آن برای آنها دشوار است، در واقع شنواییشناسان وقتی اقدام به تجویز سمعک میکنند و خدمتی ارائه میدهند تنها اقدام به فروش وسیله نمیکنند بلکه شنواییشناس سالها نسبت به خدمت ارائه شده به بیمار متعهد بوده و باید پاسخگوی فرد دارای اختلال شنوایی باشد. وی تصریح کرد: بیمهها باید با شنواییشناسان در ارتباط باشند و خدمت ارائه شده را به رسمیت شناخته و نظام حمایتی را بر این مبنا پیش ببرند.
استادیار علوم پزشکی تهران با بیان اینکه اخیرا برخی افراد در درمان کم شنوایی ورود پیدا بیان کرد: دریافت خدمات توانبخشی از بعد سمعک و ابزار کمک شنوایی مخاطرات جدی برای شنوایی شناسها در پی داشته و مشاهده شده که برخی فروشگاهها و شرکتهای تجهیزات پزشکی و تجهیزات شنوایی در زمینه ارائه خدمات توانبخشی مداخله میکنند.
وی ادامه داد: در این شرکتها و فروشگاهها شنوایی شناس حضور ندارد، اما با این وجود مبادرت به ارائه خدمات توانبخشی شنوایی میکنند که تخلف از قوانین محسوب شده واین کار دخالت در امور سلامت و پزشکی است. ناظری با بیان اینکه در شنوایی شناسی توجه به نظامهای حمایتی ضروری است، گفت: بیمهها متوجه اهمیت توانبخشی شنوایی شدهاند و برخی از هزینههای بیماران را تحت پوشش قرار دادهاند.
ناظری با اشاره به کاستیهایی موجود در ارتباط بیمهها با جامعه شنوایی شناسی تصریح کرد: بیمهها مدارکی از بیماران مطالبه میکنند که تهیه آن برای آنها دشوار است، در واقع شنواییشناسان وقتی اقدام به تجویز سمعک میکنند و خدمتی ارائه میدهند تنها اقدام به فروش وسیله نمیکنند بلکه شنواییشناس سالها نسبت به خدمت ارائه شده به بیمار متعهد بوده و باید پاسخگوی فرد دارای اختلال شنوایی باشد. وی تصریح کرد: بیمهها باید با شنواییشناسان در ارتباط باشند و خدمت ارائه شده را به رسمیت شناخته و نظام حمایتی را بر این مبنا پیش ببرند.
برچسب ها
دیدگاه کاربران
ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد