لاریجانی خبر داد:
ارزیابی بیرونی اعتباربخشی موسسات آموزشی علوم پزشکی در راستای برنامههای تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی آغاز شد.
ارزیابی بیرونی اعتباربخشی موسسات آموزشی پزشکی آغاز شد
6 August 2016 ساعت: 18:8
6 August 2016 ساعت: 18:8
ارزیابی بیرونی اعتباربخشی موسسات آموزشی علوم پزشکی در راستای برنامههای تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی آغاز شد.
به گزارش سپیدآنلاین به نقل از مهر، باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در جلسه کارگاه آموزشی ارزیابان بیرونی اعتباربخشی موسسهای، هدف از اعتباربخشی موسسات آموزشی را کمک به ارتقای کیفیت و بهبود خدمات دانست.
وی گفت: «یکی از محورهای بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی، برنامه اعتباربخشی موسسات آموزشی و مراکز درمانی است که باید مورد توجه ویژه ای قرار گیرد.» ریجانی سازماندهی اعتباربخشی موسسهای و فعال کردن ارزیابان بیرونی از مناطق آمایشی را حرکت نوینی در وزارت بهداشت خواند و ابراز امیدواری کرد با بهرهگیری از پتانسیل عظیم اعضای هیات علمی و دانشگاههای مستقر در مناطق آمایشی بتوانیم به ارتقا کیفی در دانشگاهها دست یابیم.»
معاون آموزشی وزارت بهداشت اظهار داشت: «ما در اعتباربخشی به دنبال نمرهدهی و رتبهبندی دانشگاهها نیستیم و درصدد هستیم به دانشگاهها کمک کنیم تا نقاط ضعف و قوت خود را در رابطه با استانداردها شناسایی کرده و برای انطباق بهتر با آن، برنامه ریزی و فعالیت کنند.»
وی فعالیتهای انجام شده درراستای ارزیابی بیرونی را اقدام مهمی دانست و گفت: «این فعالیت، قدرت مناطق آمایشی را برای گسترش سریع و موثر برنامههای تضمین کیفیت و بهبود کیفیت نشان میدهد.» لاریجانی با اشاره به اینکه خودارزیابی بیمارستانها در استانها تا حدی پیش رفته و سنجههای آن نیز نهایی شده است، گفت: «در ماههای گذشته تلاشهای بسیاری انجام شد تا این استانداردها در سطح وزارت بهداشت نهایی شود.»
وی اظهار داشت: «افرادی که برای ارزیابی به استانها میروند باید نگاهشان فراتر از آموزش به معنای اخص خود باشد. این کار به همراه نگاه درونی که در خود دانشگاهها است کمک میکند تا بتوانیم قدم های بعدی را در زمینه اعتباربخشی موسسهای برداریم و به ارتقاء دانشگاهها کمک کنیم.»
معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه دانشگاهها باید در عرصه بینالمللی شناخته شوند و هدفمندتر بتوانند این مسیر را پیش ببرند، اضافه کرد: «اعتباربخشی بینالمللی قدمهای مهمی است که دانشگاهها بتوانند جایگاه خود را حفظ کنند و امیدواریم بعد از اعتباربخشی موسسهای، مسیر برای اعتباربخشی بینالمللی دانشگاهها هموارتر شود.»
وی گفت: «یکی از محورهای بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی، برنامه اعتباربخشی موسسات آموزشی و مراکز درمانی است که باید مورد توجه ویژه ای قرار گیرد.» ریجانی سازماندهی اعتباربخشی موسسهای و فعال کردن ارزیابان بیرونی از مناطق آمایشی را حرکت نوینی در وزارت بهداشت خواند و ابراز امیدواری کرد با بهرهگیری از پتانسیل عظیم اعضای هیات علمی و دانشگاههای مستقر در مناطق آمایشی بتوانیم به ارتقا کیفی در دانشگاهها دست یابیم.»
معاون آموزشی وزارت بهداشت اظهار داشت: «ما در اعتباربخشی به دنبال نمرهدهی و رتبهبندی دانشگاهها نیستیم و درصدد هستیم به دانشگاهها کمک کنیم تا نقاط ضعف و قوت خود را در رابطه با استانداردها شناسایی کرده و برای انطباق بهتر با آن، برنامه ریزی و فعالیت کنند.»
وی فعالیتهای انجام شده درراستای ارزیابی بیرونی را اقدام مهمی دانست و گفت: «این فعالیت، قدرت مناطق آمایشی را برای گسترش سریع و موثر برنامههای تضمین کیفیت و بهبود کیفیت نشان میدهد.» لاریجانی با اشاره به اینکه خودارزیابی بیمارستانها در استانها تا حدی پیش رفته و سنجههای آن نیز نهایی شده است، گفت: «در ماههای گذشته تلاشهای بسیاری انجام شد تا این استانداردها در سطح وزارت بهداشت نهایی شود.»
وی اظهار داشت: «افرادی که برای ارزیابی به استانها میروند باید نگاهشان فراتر از آموزش به معنای اخص خود باشد. این کار به همراه نگاه درونی که در خود دانشگاهها است کمک میکند تا بتوانیم قدم های بعدی را در زمینه اعتباربخشی موسسهای برداریم و به ارتقاء دانشگاهها کمک کنیم.»
معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه دانشگاهها باید در عرصه بینالمللی شناخته شوند و هدفمندتر بتوانند این مسیر را پیش ببرند، اضافه کرد: «اعتباربخشی بینالمللی قدمهای مهمی است که دانشگاهها بتوانند جایگاه خود را حفظ کنند و امیدواریم بعد از اعتباربخشی موسسهای، مسیر برای اعتباربخشی بینالمللی دانشگاهها هموارتر شود.»
برچسب ها
دیدگاه کاربران
ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد