لاریجانی خبرداد:
معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: «درحال حاضر ۱۷دانشگاه در کشور اعتباربخشی بینالمللی را آغاز کردهاند و امیدواریم با اجرای موفقیتآمیز اعتباربخشی موسسات آموزشی سایر دانشگاهها نیز وارد این فاز شوند.»
آغاز اعتباربخشی بینالمللی ۱۷دانشگاه علوم پزشکی
9 March 2016 ساعت: 18:3
9 March 2016 ساعت: 18:3
معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: «درحال حاضر ۱۷دانشگاه در کشور اعتباربخشی بینالمللی را آغاز کردهاند و امیدواریم با اجرای موفقیتآمیز اعتباربخشی موسسات آموزشی سایر دانشگاهها نیز وارد این فاز شوند.»
به گزارش سپیدآنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، باقر لاریجانی در کارگاه توجیهی استانداردهای اعتباربخشی موسسات آموزشعالی علوم پزشکی که در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، ورود به عرصههای بینالمللی را یکی از محورهای مهم برنامههای تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی برشمرد و گفت: «خوشبختانه باتوجه به شرایط جدید کشور امکان فعالیت در عرصه بینالملل بیش از پیش فراهم شده و لازم است دانشگاههای علوم پزشکی از این فرصت بهرهبرداری نمایند.»
لاریجانی با اشاره به وضعیت نظام سلامت کشور اظهار داشت: «باتوجه به جمعیت جمهوری اسلامی ایران و سابقه علم پزشکی در کشور، امکان دستیابی به مرجعیت علمی در حوزه آموزش علوم پزشکی وجود دارد و لازم است برنامه ریزی مناسبی برای این امر در سطح ملی صورت پذیرد.»
معاون آموزشی وزارت بهداشت از نحوه ارزیابی دانشگاههای خارج از کشور سخن گفت و خاطرنشان کرد: «درحال حاضر چنانچه دانشگاهی در رتبه بندی QS رتبه بالای ۵۰۰ و در سایر رتبه بندیها مانند رتبه بندی شانگهای رتبه بالای ۱۰۰۰ را کسب کرده باشد اصولا آن دانشگاهها جزء دانشگاههای معتبر تلقی میگردند و در موارد معدودی بازدیدهای حضوری از این دانشگاهها صورت میگیرد.»
وی تاکید کرد: «با نهادینه کردن برنامه اعتباربخشی موسسات آموزشی میتوان از این روش برای رصد دانشگاهها در سطح ملی نیز بهره برداری نمود.» وی اعتباربخشی موسسات آموزشی را مسیری برای تضمین کیفیت این موسسات برشمرد و افزود: «انتظار میرود دانشگاهها ارزیابی صادقانهای از خود در فاز اول این برنامه داشته باشند، چراکه با برآورد دقیق نقاط قوت و چالشهای موجود است که میتوان برای ارتقای کیفیت آموزش علوم پزشکی برنامهریزی نمود.»
معاون آموزشی وزارت بهداشت حرکت در مسیر ارتقای کیفیت آموزش را لازمه ورود به عرصههای بینالمللی در این حوزه برشمرد و گفت: «باتوجه به فرهنگ غنی کشور و ظرفیتهای موجود قاعدتا توسعه بینالملل آموزش علوم پزشکی علاوه بر جذب دانشجوی خارجی در کشور موجب اشاعه فرهنگ اسلامی ایرانی در جهان و انتقال دانش بومی کشور در حوزه علوم پزشکی به سایر کشورها خواهد شد.»
لاریجانی با اشاره به وضعیت نظام سلامت کشور اظهار داشت: «باتوجه به جمعیت جمهوری اسلامی ایران و سابقه علم پزشکی در کشور، امکان دستیابی به مرجعیت علمی در حوزه آموزش علوم پزشکی وجود دارد و لازم است برنامه ریزی مناسبی برای این امر در سطح ملی صورت پذیرد.»
معاون آموزشی وزارت بهداشت از نحوه ارزیابی دانشگاههای خارج از کشور سخن گفت و خاطرنشان کرد: «درحال حاضر چنانچه دانشگاهی در رتبه بندی QS رتبه بالای ۵۰۰ و در سایر رتبه بندیها مانند رتبه بندی شانگهای رتبه بالای ۱۰۰۰ را کسب کرده باشد اصولا آن دانشگاهها جزء دانشگاههای معتبر تلقی میگردند و در موارد معدودی بازدیدهای حضوری از این دانشگاهها صورت میگیرد.»
وی تاکید کرد: «با نهادینه کردن برنامه اعتباربخشی موسسات آموزشی میتوان از این روش برای رصد دانشگاهها در سطح ملی نیز بهره برداری نمود.» وی اعتباربخشی موسسات آموزشی را مسیری برای تضمین کیفیت این موسسات برشمرد و افزود: «انتظار میرود دانشگاهها ارزیابی صادقانهای از خود در فاز اول این برنامه داشته باشند، چراکه با برآورد دقیق نقاط قوت و چالشهای موجود است که میتوان برای ارتقای کیفیت آموزش علوم پزشکی برنامهریزی نمود.»
معاون آموزشی وزارت بهداشت حرکت در مسیر ارتقای کیفیت آموزش را لازمه ورود به عرصههای بینالمللی در این حوزه برشمرد و گفت: «باتوجه به فرهنگ غنی کشور و ظرفیتهای موجود قاعدتا توسعه بینالملل آموزش علوم پزشکی علاوه بر جذب دانشجوی خارجی در کشور موجب اشاعه فرهنگ اسلامی ایرانی در جهان و انتقال دانش بومی کشور در حوزه علوم پزشکی به سایر کشورها خواهد شد.»
دیدگاه کاربران
ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد