نماینده دانشجویان پرستاری اراک گفت: «آموزش بالینی بخش بزرگی از دوره پرستاری را تشکیل میدهد، با این آموزش است که مهارتها شکل میگیرند و فراگیر توانایی کسب میکند و میتواند خود را آماده خدمت کند که باید بهطور مستقل و گاه تنها مسئولیت مراقبت از بیماران را به عهده گیرد.»
مهدی ابراهیمی گفت: «هر چه آموزش بالینی غنیتر، شیوههای رفتاری مربیان با دانشجویان بهتر و توانایی بیشتری برای همراهی دانشجویان وجود داشته باشد، آموزش با سرعت و کیفیت مناسبتری پیش خواهد رفت.»
وی اظهار کرد: «همکاری نکردن کادر پرستاری بیمارستانها با دانشجویان، مناسب نبودن مدت و گذراندن دوره تئوری قبل از شروع کارآموزی بهمنظور افزایش اطلاعات از مشکلات دانشجویان این رشته است.»
نماینده دانشجویان پرستاری اراک، با انتقاد از دریافتی کم در مدتزمان کار دانشجویی گفت: «مبلغ ناچیزی بابت خدمات ارائهشده به دانشجویان پرستاری پرداخت میشود که حتی پولتوجیبی رفتوآمد کارآموزی نیست؛ بااینوجود به آن کسر مالیات تعلق میگیرد.»
وی افزود: «در برخی اوقات باوجود تبحر در انجام مراقبت و یا پانسمان، کادر پرستاری اجازه کسب تجربه و انجام امور بالینی را نمیدهند و این نوع برخوردها سرخوردگی برای دانشجویان ایجاد میکند.»
ابراهیمی با نگرانی از آینده شغلی پس از اتمام دوره طرح اظهار کرد: «فراهم نبودن فرصت کار از مهمترین دغدغههایی است که دانشجویان پرستار و بهویژه دانشآموختگان مرد در این رشته با آن مواجه هستند.»