hacklink al duşakabin fiyatları fethiye escort bayan escort - vip elit escort dizi film izle erotik film izle duşakabin hack forum casibom giriş marsbahis marsbahisgirtr marsbahis casibom رسانه ملی نباید محل تبلیغات فرآورده‌های طبیعی دروغین باشد » سپید آنلاین
گلایه سازمان غذا و دارو از رسانه ملی:
رسانه ملی نباید محل تبلیغات فرآورده‌های طبیعی دروغین باشد
6 مهر 1395 ساعت: 17:7



مدیرکل نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با بیان اینکه تبلیغات نباید عوام‌فریبانه باشد، از رسانه ملی خواست بر تبلیغات غیرواقعی فرآورده‌ها نظارت بیشتری داشته و قبل از تبلیغ هر فرآورده‌ای، با سازمان غذا و دارو هماهنگی‌هایی را انجام دهد.
به گزارش سپیدآنلاین به نقل از ایفدونا، امیرحسین جمشیدی اظهار کرد: «همه اسناد بالادستی، نظیر سیاست‌های کلی سلامت و برنامه پنجم، این سازمان را مجاب می‌کند که به مقوله فرآورده‌های طبیعی و سنتی نگاه ویژه‌ای داشته باشد.»
وی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت ملزم است زمینه توسعه این فرآورده‌ها را فراهم کند، افزود: «سازمان غذا و دارو به شدت درپی توسعه این فرآیند است.» مدیرکل نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو تاکید کرد: «در۱۰سال گذشته رشد تولید این فرآورده‌ها افزایش داشته، به‌گونه‌ای که حدود ۱.۲پروانه در هر روز کاری صادر شده و اهل فن می‌دانند که کار کوچکی نیست.»
جمشیدی تصریح کرد: «سازمان غذا و دارو به دنبال مصرف منطقی این فرآورده‌ها است و هیچ‌گاه دنبال این موضوع نیست که اینها، به میزان خیلی زیاد و بدون هیچ علم و تخصصی مصرف شود.» وی با اشاره به اینکه نباید به هر قیمتی به سمت توسعه این فرآورده‌ها گام برداریم، گفت: «در وهله اول می‌بایست سلامت مردم را درنظر گرفت؛ موارد بعد حمایت از کادرهای درمانی فعال در این حوزه و افرادی است که در تولید دانش فنی و نیز ساخت این فرآورده‌ها گام برمی‌دارند.»
جمشیدی تصریح کرد: «درحال حاضر مجرای قانونی عرضه این فرآورده‌ها تنها داروخانه‌ها هستند که متاسفانه در عطاری‌ها به فراوانی مشاهده می‌شود. درحالی که فروش این فرآورده‌ها در هر مکانی به‌جز داروخانه‌ها ممنوع و غیرقانونی است.» جمشیدی تصریح کرد: «تبلیغات فرآورده‌های طبیعی و سنتی تولید داخل کشور به شرط ارائه مستندات علمی و رعایت سایر ضوابط و مقررات بلامانع است.»
وی ادامه داد: «تبلیغ این مهم کمکی برای ترویج فرآورد‌های طبیعی و سنتی است تا فرهنگ‌سازی در ارتباط با این فرآورده‌ها صورت گیرد. ولی زمانی که ادعاهای مطرح شده از مجوزهای مربوطه و اثبات شده فراتر می‌رود امکان گمراهی مصرف‌کنندگان و مردم به‌وجود می‌آید.»
مدیر کل نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو تاکید کرد: «در برخی موارد تبلیغات رسانه‌ای اعلام می‌شود که با مصرف فرآورده‌ای خاص مثلا۱۰درصد به موهای شما اضافه و یا هر روز درصدی از وزن‌تان کم و یا درصدی به وزن‌تان اضافه می‌شود و این درحالی است که چنین چیزی اصلا صحت ندارد.»
جمشیدی تاکید کرد: «هر یک از این تبلیغاتی که خارج از ضوابط از رسانه‌ها به‌ویژه رسانه ملی پخش شود باعث تعلیق مجوز صادره خواهد گردید؛ مگر اینکه منطبق بر آئین‌نامه‌ها و قوانین جاری سازمان غذا و دارو باشد و تداخلی با آن ایجاد نکند، از این‌رو باید تبلیغات مجوزدار هم نباید عوام‌فریبانه باشد.»
برچسب ها
دیدگاه کاربران
نام :    ایمیل : 

عکس خوانده نمی‌شود کد امنیتی :      

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو