ایازی خواستار همکاریهای بینبخشی جهت کاهش حوادث ترافیکی شد
معاون اجتماعی وزارت بهداشت گفت: «هشتمین علت مرگ و میر در جهان و نخستین علت مرگ در گروه سنی ۱۵ تا ۲۹ سال، حوادث ترافیکی است و تخمین زده شده اگر اقدامی برای پیشگیری از آن صورت نگیرد، تا سال 2030 حوادث ترافیکی به پنجمین عامل مرگ و میر در جهان بدل میشود.»
سومین علت مرگ و میر در ایران حوادث ترافیکی است
20 شهریور 1395 ساعت: 12:6
20 شهریور 1395 ساعت: 12:6
معاون اجتماعی وزارت بهداشت گفت: «هشتمین علت مرگ و میر در جهان و نخستین علت مرگ در گروه سنی ۱۵ تا ۲۹ سال، حوادث ترافیکی است و تخمین زده شده اگر اقدامی برای پیشگیری از آن صورت نگیرد، تا سال 2030 حوادث ترافیکی به پنجمین عامل مرگ و میر در جهان بدل میشود.»
به گزارش «سپیدآنلاین»، سیدمحمد هادی ایازی اظهار داشت: «هشتمین علت مرگ و میر در جهان و نخستین علت مرگ در گروه سنی ۱۵ تا ۲۹ سال، حوادث ترافیکی است و تخمین زده شده که اگر اقدامی برای پیشگیری از آن صورت نگیرد، تا سال 2030 حوادث ترافیکی به پنجمین عامل مرگ و میر در جهان بدل میشود.» وی در کنار نام بردن از «رانندگی به سرعت بالا»، «عدم استفاده از کمربند ایمنی»، «کلاه ایمنی توسط موتورسواران»، «عدم استفاده از صندلی مخصوص کودک» و «استفاده از تلفن همراه حین رانندگی» را از به عنوان مهمترین عوامل حادثهساز ترافیکی معرفی کرد.» به گفته او، میزان مرگ ناشی از سوانح ترافیکی در ایران 19.9 درصد است که از متوسط جهانی که 17.4 درصد است، بیشتر بوده و میزان آن در بین کشورهای منطقه هم جای تامل داشته و بیش از کشورهایی مانند ترکیه و مصر است.»
معاون اجتماعی وزارت بهداشت گفت: «علیرغم روند رو به کاهش میزان مرگ ناشی از سوانح ترافیکی در سال گذشته 16 هزار و 584 نفر از هموطنانمان جان خود را در اثر حوادث ترافیکی ازدست داده و تعداد بیشتری هم مجروح و معلول شدهاند که اغلب در گروه سنی جوان و نانآور خانواده بودهاند.» وی بیشترین میزان مرگ ناشی از سوانح ترافیکی در ایران را مربوط به سرنشینان خودروهای سبک با ۲۴ درصد ازمجموع فوتشدگان بیان کرد و افزود: «میزان مرگ در رانندگان وسایل نقلیه موتوری دو یا سه چرخ هم مانند موتور سیکلت 21 درصد و در عابرین 23 درصد است.» ایازی بیشترین تعداد مرگ ناشی از حوادث ترافیکی درون شهری را مربوط به استان تهران و بیشترین تعداد مرگ ناشی از حوادث ترافیکی برون شهری را مربوط به استانهای فارس و خراسان رضوی گزارش داد و گفت: «استانهای هرمزگان، ایلام و کردستان بیشترین تعداد مرگ ناشی از حوادث ترافیکی در جادههای روستایی و استانهای آذربایجان غربی، تهران و خراسان رضوی بیشترین تعداد مصدومین ناشی از حوادث ترافیکی را داشتهاند.» وی اضافه کرد: «بهرغم روند رو به کاهش مرگ و میر ناشی از حوادث ترافیکی در ایران، حوادث حمل و نقل با احتساب 7.4 درصد کل مرگها در جایگاه سوم علل مرگ قرار دارد و بار زیادی را بر دوش سلامت و توسعه کشور تحمیل میکند.»
معاون وزیر بهداشت در تشریح راهبردهای کلان درنظرگرفته شده برای کاهش آسیبهای ناشی از حوادث ترافیکی، بر لزوم همکاریهای بین بخشی تاکید و خاطرنشان کرد: «ایجاد یکپارچگی در سیاستگذاری، برنامهریزی، ارزشیابی، نظارت و تخصیص منابع عمومی درزمینه همکاریهای بینبخشی، گسترش همکاری و هماهنگی بینبخشی در دستگاههای اجرایی، اصلاح و تکمیل نظامهای پایش و ارزشیابی از سوی دستگاههای مربوطه و توسعه کمی و کیفی پژوهشهای مشترک با سایر بخشها از جمله این راهبردهای کلان است.» وی ضمن تاکید بر اهمیت کاهش حوادث و سوانح ترافیکی اظهار داشت: «تحقق رویکرد سلامت همهجانبه و انسان سالم در سیاستهای کلی سلامت که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد، مورد تاکید قرار گرفته، در همه قوانین و سیاستهای اجرایی ذکر شده و رئیسجمهور هم بر تحقق اهداف سلامت توسط وزارت بهداشت تاکید دارد. لذا ضروری است که همکاریهای بینبخشی در میان دستگاههای اجرایی شکل بگیرد.»
به گزارش وبدا، به منظور پیشگیری و کاهش حوادث ترافیکی، هفته گذشته تفاهمنامهای میان وزارتخانههای «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» و «راه و شهرسازی» منعقد شد.
معاون اجتماعی وزارت بهداشت گفت: «علیرغم روند رو به کاهش میزان مرگ ناشی از سوانح ترافیکی در سال گذشته 16 هزار و 584 نفر از هموطنانمان جان خود را در اثر حوادث ترافیکی ازدست داده و تعداد بیشتری هم مجروح و معلول شدهاند که اغلب در گروه سنی جوان و نانآور خانواده بودهاند.» وی بیشترین میزان مرگ ناشی از سوانح ترافیکی در ایران را مربوط به سرنشینان خودروهای سبک با ۲۴ درصد ازمجموع فوتشدگان بیان کرد و افزود: «میزان مرگ در رانندگان وسایل نقلیه موتوری دو یا سه چرخ هم مانند موتور سیکلت 21 درصد و در عابرین 23 درصد است.» ایازی بیشترین تعداد مرگ ناشی از حوادث ترافیکی درون شهری را مربوط به استان تهران و بیشترین تعداد مرگ ناشی از حوادث ترافیکی برون شهری را مربوط به استانهای فارس و خراسان رضوی گزارش داد و گفت: «استانهای هرمزگان، ایلام و کردستان بیشترین تعداد مرگ ناشی از حوادث ترافیکی در جادههای روستایی و استانهای آذربایجان غربی، تهران و خراسان رضوی بیشترین تعداد مصدومین ناشی از حوادث ترافیکی را داشتهاند.» وی اضافه کرد: «بهرغم روند رو به کاهش مرگ و میر ناشی از حوادث ترافیکی در ایران، حوادث حمل و نقل با احتساب 7.4 درصد کل مرگها در جایگاه سوم علل مرگ قرار دارد و بار زیادی را بر دوش سلامت و توسعه کشور تحمیل میکند.»
معاون وزیر بهداشت در تشریح راهبردهای کلان درنظرگرفته شده برای کاهش آسیبهای ناشی از حوادث ترافیکی، بر لزوم همکاریهای بین بخشی تاکید و خاطرنشان کرد: «ایجاد یکپارچگی در سیاستگذاری، برنامهریزی، ارزشیابی، نظارت و تخصیص منابع عمومی درزمینه همکاریهای بینبخشی، گسترش همکاری و هماهنگی بینبخشی در دستگاههای اجرایی، اصلاح و تکمیل نظامهای پایش و ارزشیابی از سوی دستگاههای مربوطه و توسعه کمی و کیفی پژوهشهای مشترک با سایر بخشها از جمله این راهبردهای کلان است.» وی ضمن تاکید بر اهمیت کاهش حوادث و سوانح ترافیکی اظهار داشت: «تحقق رویکرد سلامت همهجانبه و انسان سالم در سیاستهای کلی سلامت که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد، مورد تاکید قرار گرفته، در همه قوانین و سیاستهای اجرایی ذکر شده و رئیسجمهور هم بر تحقق اهداف سلامت توسط وزارت بهداشت تاکید دارد. لذا ضروری است که همکاریهای بینبخشی در میان دستگاههای اجرایی شکل بگیرد.»
به گزارش وبدا، به منظور پیشگیری و کاهش حوادث ترافیکی، هفته گذشته تفاهمنامهای میان وزارتخانههای «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» و «راه و شهرسازی» منعقد شد.
برچسب ها
دیدگاه کاربران
ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد