معاون سابق وزارت رفاه:
معاون سابق رفاه وزارت رفاه رشد 10درصدی تعرفههای درمانی را مناسب و معقول دانست و گفت: «بیمهها باید بتوانند پاسخگوی مردم باشند و هزینههای درمان را جبران کنند.»
افزایش 10درصدی تعرفههای درمانی معقول است
16 خرداد 1395 ساعت: 13:3
16 خرداد 1395 ساعت: 13:3
معاون سابق رفاه وزارت رفاه رشد 10درصدی تعرفههای درمانی را مناسب و معقول دانست و گفت: «بیمهها باید بتوانند پاسخگوی مردم باشند و هزینههای درمان را جبران کنند.»
به گزارش سپیدآنلاین به نقل از ایسنا، عبدالله عمادی در ارزیابی تناسب رشد 10درصدی تعرفهها با ارائه خدمات درمانی و توان بیمهها، اظهار داشت: «در سالهای گذشته نرخ رشد تعرفهها بالا بود، اما افزایش فعلی نرخ تعرفههای درمان معقول است.»
عمادی افزود: «بیمهها باید پاسخگوی مردم باشند و هزینههای درمان را جبران کنند.» وی با اشاره به اینکه طرح تحول نظام سلامت، سازمانهای بیمهگر بخصوص سازمان بیمه سلامت را به لحاظ بودجهای دچار بحران کرده است، گفت: «سازمان بیمه سلامت با کسری 6500میلیارد تومانی وارد سال جدید شد و هنوز نتواسته است مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد خود را تسویه کند.»
عمادی ادامه داد: «اگر هر ساله بارمالی تعهدات تامین نشود، ابتدا بیمهها و سپس مردم متضرر میشوند، زیرا بیمهها نمیتوانند به تعهدات خود عمل کنند و از سوی دیگر مردم خدمات خوبی دریافت نمیکنند. در نهایت این مسئله منجر به بیارزش شدن دفترچههای بیمه میشود.»
وی با بیان اینکه باید افزایش تعرفهها معقول باشد و در کنار آن بار مالی مربوط نیز دیده شود، عنوان کرد: «در سالهای گذشته افزایش نامعقول تعرفهها و عدم تامین منابع مالی را شاهد بودیم و بار ناشی از آن روی دوش بیمهها و مراکز درمانی سنگینی کرد.» معاون سابق رفاه وزارت رفاه در واکنش به موضعگیریهای منفی سازمان نظام پزشکی پیرامون رشد پایین تعرفههای درمانی، گفت: «نظام پزشکی بیمحابا بیمهها و وزارت بهداشت را مورد انتقاد قرار میدهد و اگر حقی وجود دارد باید آن را از مجاری مربوط پیگیری کند.»
عمادی با تاکید بر اینکه طرح تحول، راه چاره مناسبی برای خروج از مشکلات نظام سلامت نیست، گفت: «باید طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع را ساماندهی کنیم، از اینرو تا زمانیکه سیستم ارجاع سامان نیابد مشکلات این حوزه حل نمیشوند.»
عمادی افزود: «بیمهها باید پاسخگوی مردم باشند و هزینههای درمان را جبران کنند.» وی با اشاره به اینکه طرح تحول نظام سلامت، سازمانهای بیمهگر بخصوص سازمان بیمه سلامت را به لحاظ بودجهای دچار بحران کرده است، گفت: «سازمان بیمه سلامت با کسری 6500میلیارد تومانی وارد سال جدید شد و هنوز نتواسته است مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد خود را تسویه کند.»
عمادی ادامه داد: «اگر هر ساله بارمالی تعهدات تامین نشود، ابتدا بیمهها و سپس مردم متضرر میشوند، زیرا بیمهها نمیتوانند به تعهدات خود عمل کنند و از سوی دیگر مردم خدمات خوبی دریافت نمیکنند. در نهایت این مسئله منجر به بیارزش شدن دفترچههای بیمه میشود.»
وی با بیان اینکه باید افزایش تعرفهها معقول باشد و در کنار آن بار مالی مربوط نیز دیده شود، عنوان کرد: «در سالهای گذشته افزایش نامعقول تعرفهها و عدم تامین منابع مالی را شاهد بودیم و بار ناشی از آن روی دوش بیمهها و مراکز درمانی سنگینی کرد.» معاون سابق رفاه وزارت رفاه در واکنش به موضعگیریهای منفی سازمان نظام پزشکی پیرامون رشد پایین تعرفههای درمانی، گفت: «نظام پزشکی بیمحابا بیمهها و وزارت بهداشت را مورد انتقاد قرار میدهد و اگر حقی وجود دارد باید آن را از مجاری مربوط پیگیری کند.»
عمادی با تاکید بر اینکه طرح تحول، راه چاره مناسبی برای خروج از مشکلات نظام سلامت نیست، گفت: «باید طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع را ساماندهی کنیم، از اینرو تا زمانیکه سیستم ارجاع سامان نیابد مشکلات این حوزه حل نمیشوند.»
برچسب ها
دیدگاه کاربران
ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد