طرح تحول انگیزه پزشکان را کاهش داده است » سپید آنلاین
طرح تحول انگیزه پزشکان را کاهش داده است
14 خرداد 1395 ساعت: 16:3



معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار سپیدآنلاین، درخصوص طرح هیات امنایی شدن ستاد وزارت بهداشت، با تاکیدبر اینکه باید مشخص شود که مدیران اجرای طرح چه کسانی هستند و به چه شکل بر نحوه کار آنها نظارت شود، تصریح می‌کند: «تجربه نشان می‌دهد که جهت حرکت ما همواره به سمت بدتر شدن امور بوده است. به نوعی که در چند سال اخیر هیچ‌گاه شرایط بهتری را در مدیریت امور شاهد نبوده‌ایم.»
محمد مهدی قیامت می‌افزاید: «ما همواره در ایران به دلیل برخی ملاحظات بیهوده و رودربایستی‌ها، تصور می‌کنیم هر کسی که در حوزه سلامت پیش‌کسوت است، حتما صاحب‌نظر نیز هست و انسان‌های متخصص هر رشته را که بتوانند وقت بگذارند و تعدد مشاغل نداشته باشند و فقط در همان حیطه کار تخصصی و کارشناسی کنند، کمتر دیدیم.»
وی ریشه مشکلات کنونی طرح تحول نظام سلامت را همین تفکرات می‌داند و خاطرنشان می‌کند: «متاسفانه اجرای طرح تحول نظام سلامت سبب کاهش انگیزه پزشکان شاغل در طرح شده است. به گونه‌ای که اگر کسی از اورژانس‌ها بازدید کند، با زمان‌های طولانی ویزیت روبرو می‌شود و اگر هم بستری شود، سرویس ناقص می‌گیرد. کمااینکه ما هر روز تماس‌های زیادی مبنی‌بر زمان‌های طولانی انتظار که بعضا به 6 ماه نیز می‌رسد، داریم.»
برچسب ها
دیدگاه کاربران
نام :    ایمیل : 

عکس خوانده نمی‌شود کد امنیتی :      

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو