معاون آموزشی وزير بهداشت عنوان کرد:
معاون آموزشی وزیر بهداشت با اشاره به اینکه نگاه بین رشتهای در این وزارتخانه درحال توسعه است، گفت: «در ماموریتهایی که به دانشگاهها داده شده مباحث بین رشتهای در اولویت قرار گرفته است.»![](/uploads/posts/2016-05/1462886097_laryjany.jpg)
توسعه مباحث میان رشتهای، اولویت وزارت بهداشت
21 اردیبهشت 1395 ساعت: 17:2
21 اردیبهشت 1395 ساعت: 17:2
معاون آموزشی وزیر بهداشت با اشاره به اینکه نگاه بین رشتهای در این وزارتخانه درحال توسعه است، گفت: «در ماموریتهایی که به دانشگاهها داده شده مباحث بین رشتهای در اولویت قرار گرفته است.»
![](/uploads/posts/2016-05/1462886097_laryjany.jpg)
به گزارش سپیدآنلاین به نقل از ایرنا، باقر لاریجانی در آئین آغاز به کار نخستین همایش ملی بین رشتهای «انسان، جامعه، سلامت» در قم اظهار داشت: «توسعه رشتههای مختلف با نگاه بین رشتهای از مهمترین مسائلی است که در عرصه علوم و رشد علوم در کشور باید مورد توجه قرار گیرد.»
لاریجانی افزود: «توجه به توسعه نیروی انسانی از مولفههای بسیار مهمی است که نشان میدهد کشور چه میزان به بحث آموزش اهتمام دارد و اگر درصد هزینه کشورهای مختلف نسبت به توسعه آموزش را در نظر گیریم، ایران ما از کشورهای تراز اول در این زمینه نیست.» وی ادامه داد: «کشوری چون آمریکا در سال2015 نزدیک به 635میلیارد دلار در امور نظامی هزینه کرده، اما همین کشور در سال گذشته میلادی نزدیک به یک تریلیارد و 300میلیارد دلار در امور آموزشی هزینه مصرف است.»
معاون آموزشی وزیر بهداشت افزود: «توسعه آموزش در کشور نیاز به تهیه سناریویی قوی در این زمینه دارد و این شعار جهانی که هر جوان مستعد باید به راحتی آموزش ببیند در کشور ما نیز باید در بهترین شکل خود انجام شود.» لاریجانی ادامه داد: «این نگاه، نگاه ضد تک رشتهای و تخصص محوری نیست بلکه به دنبال نگاهی جامع به این مساله هستیم و در پزشکی دو رشته پزشک خانواده و طب اورژانس در این زمینه مورد نظر واقع شده است که نگاه جامعی به این دو مقوله داشته باشیم.»
وی با اشاره به اینکه رشتههای بین رشتهای باید حمایت شوند نه اینکه درگیر چالشهای گوناگون شوند، گفت: «درحالی افزایش دانشهای بین رشتهای را شاهد هستیم که باید سعی کنیم انتظارات خود از این افزایش دانشها را مشخص کنیم و نیازمند نگاهی جامع هستیم، از این رو شبکههای تحقیقاتی بین رشتهای باید به شکلی سامان یابند که بتوانیم به نتیجههای بهتری برسیم.»
معاون آموزشی وزیر بهداشت تاکید کرد: «وظیفه پزشک در تفسیر درست نسبت به سلامت باید توجیه شود و پزشکان باید بیماریها را گزارش دهند تا این مشکل به یک اپیدمی در کشور مبدل نشود، از این رونگاه جامع داشتن به پزشکی میتواند در سلامت اجتماعی نیز مفید باشد.»
لاریجانی افزود: «توجه به توسعه نیروی انسانی از مولفههای بسیار مهمی است که نشان میدهد کشور چه میزان به بحث آموزش اهتمام دارد و اگر درصد هزینه کشورهای مختلف نسبت به توسعه آموزش را در نظر گیریم، ایران ما از کشورهای تراز اول در این زمینه نیست.» وی ادامه داد: «کشوری چون آمریکا در سال2015 نزدیک به 635میلیارد دلار در امور نظامی هزینه کرده، اما همین کشور در سال گذشته میلادی نزدیک به یک تریلیارد و 300میلیارد دلار در امور آموزشی هزینه مصرف است.»
معاون آموزشی وزیر بهداشت افزود: «توسعه آموزش در کشور نیاز به تهیه سناریویی قوی در این زمینه دارد و این شعار جهانی که هر جوان مستعد باید به راحتی آموزش ببیند در کشور ما نیز باید در بهترین شکل خود انجام شود.» لاریجانی ادامه داد: «این نگاه، نگاه ضد تک رشتهای و تخصص محوری نیست بلکه به دنبال نگاهی جامع به این مساله هستیم و در پزشکی دو رشته پزشک خانواده و طب اورژانس در این زمینه مورد نظر واقع شده است که نگاه جامعی به این دو مقوله داشته باشیم.»
وی با اشاره به اینکه رشتههای بین رشتهای باید حمایت شوند نه اینکه درگیر چالشهای گوناگون شوند، گفت: «درحالی افزایش دانشهای بین رشتهای را شاهد هستیم که باید سعی کنیم انتظارات خود از این افزایش دانشها را مشخص کنیم و نیازمند نگاهی جامع هستیم، از این رو شبکههای تحقیقاتی بین رشتهای باید به شکلی سامان یابند که بتوانیم به نتیجههای بهتری برسیم.»
معاون آموزشی وزیر بهداشت تاکید کرد: «وظیفه پزشک در تفسیر درست نسبت به سلامت باید توجیه شود و پزشکان باید بیماریها را گزارش دهند تا این مشکل به یک اپیدمی در کشور مبدل نشود، از این رونگاه جامع داشتن به پزشکی میتواند در سلامت اجتماعی نیز مفید باشد.»
دیدگاه کاربران
ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد