فتاحی: انجمنها برای کمک به نظام پزشکی و بیماران به میدان بیایند
30 بهمن 1394 ساعت: 13:11
30 بهمن 1394 ساعت: 13:11
معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی ضمن ابراز امیدواری نسبت به گسترش زمینههای همکاری میان این سازمان و انجمنهای علمی گروه پزشکی، به تشریح برخی از راههای همکاریهای دوجانبه پرداخت.
![](/uploads/posts/2016-02/1455875801_arm-nzam-pzshky.jpg)
به گزارش «سپیدآنلاین» علیرضا فتاحی اظهار داشت: «اول اینکه حوزه انتظامی سازمان نظام پزشکی، دادسراها و تعزیرات حکومتی، دریایی از اطلاعات و پروندههای گوناگون در رشتههای مختلف را در اختیار دارند که متاسفانه بر روی آنها کار نشده است. به عنوان اولین قدم ما آمادگی داریم که برای هر انجمن خاصی، پروندههای متناسب با آن رشته را در اختیار بگذاریم تا انجمنها بر روی آنها کارهای تحقیقاتی و علتیابی کنند.» فتاحی دومین زمینه همکاری حوزه انتظامی سازمان نظام پزشکی با انجمنهای پزشکی را در انتخاب کارشناسان دانست وگفت: «دومین همکاری ما که البته از 2 سال پیش تا کنون آغاز شده این است که ما انتخاب کارشناسانی که با ما همکاری میکنند را به خود انجمنها واگذار کردهایم. کارشناسانی که باید خبره، فهیم، دانا و آگاه باشند تا بدانند در برخورد با بیماران و کادر درمانی چگونه رفتار کنند.» معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی ادامه داد: «نکته دیگر اینکه بسیاری از کسانی که برای شکایت مراجعه میکنند، هدف اصلیشان شکایت نیست بلکه آنها به دنبال درمان و بهبودی هستند. اینجاست که انجمنها میتوانند برای کمک به سازمان نظام پزشکی و بیماری که طرح شکایت کرده، به میدان بیایند.» وی افزود: «چنانچه انجمنها آمادگی داشته باشند و بیمار هم تمایل داشته باشد، حتی میتوان قبل از اینکه در نظام پزشکی پروندهای تشکیل شود، بیمار را به سمت کمیتههای اخلاق حرفهای انجمنها هدایت کرد تا اینکه در انجمن صحبت و گفتوگو و کار کارشناسی انجام شود و اگر رضایت شاکی جلب شد، نظام پزشکی دیگر ادامه ندهد.» فتاحی با اشاره به امکان ارجاع موضوعی پروندهها به انجمنهای پزشکی خاطرنشان کرد: »میتوان پروندهها را به صورت موضوعی هم به انجمنها ارجاع داد. به عنوان مثال میتوان از آمار کمک گرفت که در فلان رشته نوعی از شکایت زیاد پیش مطرح میشود و یا ممکن است مشخص شود که آمار شکایت از یک پزشک خاص در یک رشته خاص بالا رفته است. ما میتوانیم به صورت محرمانه به انجمن مربوطه نامه بدهیم تا انجمن با دعوت از آن پزشک و بررسی که انجام میدهد، مشکلی که منجر به تعدد شکایات شده را پیدا و حل کند.»
دیدگاه کاربران
ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد