نیترات و فلزات سنگین در آب شرب و واکنش وزارت بهداشت
7 February 2016 ساعت: 18:2



معاون بهداشت وزیر بهداشت در پاسخ به برخی انتقادات نسبت به وجود نیترات و فلزات سنگین در آب شرب کشور و تاثیر آن در بروز سرطان اظهار داشت: «آب شرب کشور از نظر میکروبی و فلزات سنگین و میزان نیترات در وضعیت سالم قرار دارد.»
به گزارش سپیدآنلاین به نقل از ایسنا، علی‌اکبر سیاری درخصوص برخی انتقادات نسبت به وجود نیترات و فلزات سنگین در آب شرب کشور و تاثیر آن در بروز سرطان گفت: «میزان نیترات آب استان تهران استاندارد است و کنترل می‌شود. همچنین یکی از برنامه‌های مشترک وزارت بهداشت با وزارت نیرو، نمونه‌برداری و بررسی و کنترل آب از مبدا یعنی جایی که آب وارد سیستم و برداشت می‌شود، است.»
سیاری از کنترل آب روستاها ازطریق سیستم بهورزی خبر داد و افزود: «در آب بعضی از مناطق فلزات سنگین وجود دارد و سازمان آب و فاضلاب کشوردر صدد است آن را اصلاح کند. در مجموع آب شرب کشور استاندارد و بهداشتی است و مشکلی ندارد.»
معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: «آب کشور از نظر میکروبی و فلزات سنگین و میزان نیترات سالم است.»
گفتنی است چندی پیش دکتر اسماعیل اکبری، رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از وجود نیترات و فلزات سنگین در آب کشور ابراز نگرانی کرد و گفت: «همه این ترکیبات ماندگار سلولی دارند و به جز عوارض دیگر مثل عوارض عصبی و ... در آخر کار به سرطان ختم می‌شوند.»
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد