معاون بهداشت وزارت بهداشت:
کنترل تب دنگی به تنهایی از عهده وزارت بهداشت خارج است
نیازمند اختصاص یک همت برای مقابله با بیماری هستیم


1 مرداد 1403 ساعت: 12:5



معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه وزارتخانه برای کنترل تب دنگی در سال جاری به یک همت اعتبار نیاز دارد، گفت: صدا و سیما، وزارت کشور، سازمان پدافند غیرعامل و برنامه و بودجه باید همکاری لازم را با وزارتخانه برای کنترل این بیماری داشته باشند.
به گزارش سپیدآنلاین، حسین فرشیدی در گفت‌وگو با خانه ملت مهمترین اقدام مقابله با بیماری تب دنگی را تشخیص زودهنگام دانست و گفت: اگر کیت تشخیص به اندازه کافی داشته باشیم و سریع تر بیماران را شناسایی کنیم به راحتی می توان بیماران را ایزوله کرد و در واقع باید کاری کنیم که بیمار در معرض گزش پشه آلوده قرار نگیرد تا انتقال بیماری انجام نشود.

وی افزود: در حال انجام هماهنگی ها با کشورهای منطقه با محوریت سازمان بهداشت جهانی هستیم تا حساسیت های لازم را داشته باشند و اگر بیماری بخواهد به کشور دیگری سفر کند و علائم داشته باشد اطلاع رسانی کنند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ادامه داد: اطلاع رسانی ها باید به گونه ای باشد که مردم در صورت بروز هر گونه علائم  ناشی از گزش پشه به مراکز درمانی مراجعه کنند و بی تفاوت از کنار این مساله عبور نکنند.

فرشیدی با یادآوری اینکه هم اکنون 6 استان دیگر تب دنگی است، گفت: استان های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، مازندران و گیلان و اخیرا هم اردبیل درگیر شده اند.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت آمادگی لازم برای مقابله با تب دنگی را دارد، گفت: البته تمامی دستگاه ها از جمله صدا و سیما، وزارت کشور، سازمان پدافند غیرعامل و برنامه و بودجه باید همکاری لازم را برای کنترل این بیماری با وزارت بهداشت داشته باشند  زیرا کنترل بحران به تنهایی از عهده وزارت خانه خارج است.
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد