hacklink al duşakabin fiyatları fethiye escort bayan escort - vip elit escort dizi film izle erotik film izle duşakabin hack forum marsbahis marsbahis marsbahisgirtr marsbahis matadorbet casibom تاکید رئیس‌جمهور بر پیگیری روش آمایش آموزشی وزارت بهداشت » سپید آنلاین
لاریجانی عنوان کرد:
تاکید رئیس‌جمهور بر پیگیری روش آمایش آموزشی وزارت بهداشت
9 بهمن 1395 ساعت: 17:11



معاون آموزشی وزیر بهداشت گفت: گزارش توسعه و تحول آموزشی و عملکرد مناطق آ‌مایشی وزارت بهداشت در شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شد و رئیس‌جمهوری تاکید کرد که وزارت علوم و دانشگاه آزاد نیز با همین مدل مصوبه آمایش آموزشی را پیگیری کنند.
به گزارش سپیدآنلاین به نقل از وزارت بهداشت، باقر لاریجانی در جمع مدیران مراکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به تشریح نقش این مراکز در اجرای برنامه‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی پرداخت و گفت: تجربیات دانشگاهها در زمینه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی مستند می‌شود.
وی با اشاره به تحولات ایجاد شده در حوزه آموزش علوم پزشکی طی یکسال اخیر گفت: انتظار می رود مراکز مطالعات و توسعه آموزش در دانشگاهها کانون تحول آموزش باشند و و برنامه‌های تحول را در دانشگاهها پیگیری کنند.
لاریجانی به بیان برخی تحولات حوزه آموزش علوم پزشکی پرداخت و اظهار داشت: اقدامات بسیار خوبی در سطح کشور انجام شده و این اقدامات در قالب مناطق آمایشی ساماندهی شده است. وی اضافه کرد: گزارش عملکرد مناطق آمایشی آموزش پزشکی در شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شد و ریاست جمهوری تاکید کردند که وزارت علوم و دانشگاه آزاد نیز با همین مدل مصوبه آمایش را پیگیری کنند.
معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: نگاه منطقه‌ای به آموزش علوم پزشکی موجب می‌شود تا شبکه‌هایی برای توسعه علمی در هر منطقه ایجاد شود و لازم است مراکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاهها با بهره‌گیری از توانمندی اساتید دانشگاهها در این شبکه‌ها مشارکت فعالی داشته باشند.
وی دانشجویان علوم پزشکی را یکی دیگر از سرمایه‌های نظام سلامت کشور برشمرد و گفت: مراکز توسعه می‌توانند با معرفی برنامه‌های تحول و نوآوری به دانشجویان و جلب مشارکت ایشان در اجرای این برنامه‌ها فرصت‌های مناسبی را برای ارتقای آموزش در دانشگاه‌های علوم پزشکی فراهم کنند.
معاون آموزشی وزارت بهداشت با ذکر متدولوژی تدوین بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی گفت: این بسته‌ها در واقع مسیری را نشان می‌دهد که دانشگاهها برای ارتقای آموزش لاجرم باید طی می کردند و لازم است برای هریک از این عناوین استراتژی روشنی در دانشگاه طراحی شود.
وی گفت: توانمندی دانشگاه‌های علوم پزشکی در زمینه اجرای بسته‌های تحول و نوآوری با یکدیگر متفاوت است و هدف این است که ترجمان این بسته‌ها در هر دانشگاه تدوین شود. بی شک مراکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی می‌توانند نقش پررنگی در تدوین استراتژی‌های دانشگاه در این راستا داشته باشند.
لاریجانی گفت: مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی کشور راه اندازی شده و مراکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه‌ها می‌توانند از این فرصت بهره برداری کنند و از طریق همکاری با این مرکز پروژه‌هایی را برای ارتقای آموزش علوم پزشکی تعریف و اجرا کنند.
معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه نشست مسئولان بیمارستان های آموزشی کشور روز دوشنبه 11 بهمن برگزار می شود گفت: مراکز توسعه آموزش پزشکی باید در زمینه ارزشیابی و اعتباربخشی بیمارستان‌های آموزشی و همچنین اعتباربخشی موسسات آموزشی نقش فعالی داشته باشند و کمک کنند تا شاخص‌های تدوین شده در این مراکز نهادینه شود.
وی اظهار داشت: با تدوین ویرایش جدید آیین‌نامه ارتقای اعضای هیات علمی، این اولین بار است که به حوزه آموزش به صورت ویژه توجه می‌شود و لازم است مراکز توسعه از این فرصت استفاده کنند و اساتید دانشگاهها را در نهادینه سازی مباحث تحول در آموزش مشارکت دهند.
لاریجانی گفت: رویکرد ویژه‌ای به بازنگری برنامه‌های آموزشی با نگاهی خلاقانه و همچنین تدوین برنامه آموزشی رشته‌های بین رشته‌ای وجود دارد و لازم است مراکز توسعه آموزش با بهره‌گیری از ظرفیت های دانشگاه مربوطه زمینه‌های توسعه علوم بین رشته‌ای در دانشگاه را فراهم کنند.
معاون آموزشی وزیر بهداشت گفت: در بازبینی جدید برنامه‌های درسی مقاطع تخصصی به مباحث آموزش پزشکی توجه ویژه‌ای شده و مراکز توسعه می‌توانند با بهره‌گیری از امکانات مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی شرایطی را برای اساتید و دانشجویان استعداد درخشان دانشگاهها برای کار در این حوزه فراهم آورند.
برچسب ها
دیدگاه کاربران
نام :    ایمیل : 

عکس خوانده نمی‌شود کد امنیتی :      

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو