700هزار ایرانی مبتلا به صرع هستند
5 دی 1395 ساعت: 16:10
5 دی 1395 ساعت: 16:10
فوق تخصص مغز و اعصاب اطفال پیشبینی کرد که بین یک تا یک و نیم درصد جامعه به صرع مبتلا هستند و در نتیجه حدود 700هزار نفر دچار این بیماری هستند.
![](/uploads/posts/2016-12/1482669115_82360115-71274423.jpg)
به گزارش سپیدآنلاین به نقل از ایرنا، غلامرضا زمانی در سی و یکمین همایش انجمن صرع ایران با موضوع بایدها و نبایدهای صرع در مدرسه، اظهار کرد: «بیماری صرع را میتوان کنترل کرد تا افراد مبتلا به بیماری بتوانند زندگی راحتی داشته باشند.»
وی در ارتباط با بیماری صرع گفت: «صرع پدیده شایعی است که تعدادی از این بیماران در میان قشر دانشآموزان بوده، لذا توجه اولیای مدرسه به این بیماری حائز اهمیت است.» زمانی با اشاره به این که صرع همچون سایر بیماریها بایدها و نبایدهایی دارد، گفت: «بسیاری از این نبایدها نگاهی نادرست است و باید با آموزش و ارتقای آگاهی مردم اصلاح شود، چراکه این مسئله محدودیتهای غیرضروری برای بیماران ایجاد میکند.»
فوق تخصص مغز و اعصاب اطفال با اشاره به اینکه مربیان آموزشی لازم است با بایدها و نبایدهای صرع آشنا شوند، افزود: «این مسئله برای معلمین و مراقبان بهداشت در مدارس بیشتر اهمیت دارد، چرا که کودکان ممکن است در مدرسه دچار حملات صرع شوند و اقدامات به جا و به موقع معلمین در این راستا میتواند پیشگیرانه باشد.»
زمانی با اشاره به اینکه صرع مجموعه تشنجاتی است که تمایل به تکرار شدن دارد، افزود: «برخی از انواع صرع علت ژنتیک داشته و در واقع ژن سبب انتقال بیماری به فرد شده است. در برخی دیگر نیز، اشکالات ساختاری مغز به دلیل بیماری های زمینهای علت بروز تشنج و صرع است.»
وی تصریح کرد: «بیشتر آموزشها در جهت کمک به دانشآموزان مبتلا به صرع در زمینه مبتلایان ژنتیکی صرع بوده که فرد فیزیک سالم داشته و تفاوتی با سایر افراد ندارد، ولی افرادی که به دلیل مشکلات ساختاری مغز دچار صرع میشوند، اکثراً فیزیک بدن و یا ذهن آنها با مشکلاتی مواجه است، بنابراین این افراد کمتر در مدارس عادی همگام با سایر دانشآموزان تحصیل میکنند.»
فوق تخصص مغزو اعصاب اطفال اضافه کرد: «از چند سال پیش توجه به این مسئله مدنظر قرار گرفته تا جایی که لازم است موضوع آشنایی با صرع در کتب درسی گنجانده شود.»
وی در ارتباط با بیماری صرع گفت: «صرع پدیده شایعی است که تعدادی از این بیماران در میان قشر دانشآموزان بوده، لذا توجه اولیای مدرسه به این بیماری حائز اهمیت است.» زمانی با اشاره به این که صرع همچون سایر بیماریها بایدها و نبایدهایی دارد، گفت: «بسیاری از این نبایدها نگاهی نادرست است و باید با آموزش و ارتقای آگاهی مردم اصلاح شود، چراکه این مسئله محدودیتهای غیرضروری برای بیماران ایجاد میکند.»
فوق تخصص مغز و اعصاب اطفال با اشاره به اینکه مربیان آموزشی لازم است با بایدها و نبایدهای صرع آشنا شوند، افزود: «این مسئله برای معلمین و مراقبان بهداشت در مدارس بیشتر اهمیت دارد، چرا که کودکان ممکن است در مدرسه دچار حملات صرع شوند و اقدامات به جا و به موقع معلمین در این راستا میتواند پیشگیرانه باشد.»
زمانی با اشاره به اینکه صرع مجموعه تشنجاتی است که تمایل به تکرار شدن دارد، افزود: «برخی از انواع صرع علت ژنتیک داشته و در واقع ژن سبب انتقال بیماری به فرد شده است. در برخی دیگر نیز، اشکالات ساختاری مغز به دلیل بیماری های زمینهای علت بروز تشنج و صرع است.»
وی تصریح کرد: «بیشتر آموزشها در جهت کمک به دانشآموزان مبتلا به صرع در زمینه مبتلایان ژنتیکی صرع بوده که فرد فیزیک سالم داشته و تفاوتی با سایر افراد ندارد، ولی افرادی که به دلیل مشکلات ساختاری مغز دچار صرع میشوند، اکثراً فیزیک بدن و یا ذهن آنها با مشکلاتی مواجه است، بنابراین این افراد کمتر در مدارس عادی همگام با سایر دانشآموزان تحصیل میکنند.»
فوق تخصص مغزو اعصاب اطفال اضافه کرد: «از چند سال پیش توجه به این مسئله مدنظر قرار گرفته تا جایی که لازم است موضوع آشنایی با صرع در کتب درسی گنجانده شود.»
برچسب ها
دیدگاه کاربران
ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد