بیمه قادر به تشخیص میزان اثربخشی بسیاری از داروها نیست
پیمان سیفی با بیان اینکه بعد از بستهبندی، در فرایند بازاریابی و هزینههای آن نیز عقب هستیم، دلیل این معضل را پایین بودن حاشیه سود عنوان و تصریح کرد: «اگر فرایند قیمتگذاری داروها همانند قیمت برند خارجی باشد، مسلما هزینههای بیشتری برای ارتقای کیفیت بستهبندی شده و منجربه فروش بیشتر محصول داخلی میشود.»
وی با اشاره به اینکه سیاست قیمتگذاری داروها در اختیار شرکتهای داروسازی نیست، تاکید کرد: «وزارت بهداشت باید در اصلاح این فرایند وارد عمل شود. البته مدتی است که این روند شروع شده و جایی برای کیفیت در نظر گرفته شده است. هرچند شیب آن مناسب نیست.»
سیفی در پایان با یادآوری اینکه سال گذشته با وجود افزایش هزینهها، شرکتهای داروسازی هیچ افزایش قیمتی نداشتند، خاطرنشان کرد: «طبیعتا در این شرایط شرکتها ناچار خواهند بود برای بستهبندی هزینه نکنند. درواقع اینکه ما قادر نیستیم دیدگاه مردم نسبت به داروی ایرانی را عوض کنیم به این دلیل است که نمیتوانیم هزینه لازم را برای بازاریابی داشته باشیم.»