معاون آموزشی وزیر بهداشت خبر داد:
معاون آموزشی وزیر بهداشت گفت: «درحال حاضر ۵۰ماموریت ویژه برمبنای ظرفیتهای بومی و توانمندیهای موجود در کلان مناطق آمایشی سلامت طی تفاهمنامههایی به مناطق آمایشی علوم پزشکی واسپاری شد.»
واسپاری ۵۰ماموریت به مناطق آمایشی علوم پزشکی
21 June 2016 ساعت: 18:6
21 June 2016 ساعت: 18:6
معاون آموزشی وزیر بهداشت گفت: «درحال حاضر ۵۰ماموریت ویژه برمبنای ظرفیتهای بومی و توانمندیهای موجود در کلان مناطق آمایشی سلامت طی تفاهمنامههایی به مناطق آمایشی علوم پزشکی واسپاری شد.»
به گزارش سپیدآنلاین به نقل از فارس، باقر لاریجانی با بیان این موضوع افزود: «در نشستی با حضور مسئولین کلان مناطق آمایشی و معاونین آموزشی دانشگاهها وضعیت پیشرفت ماموریتهای واسپاری شده به این مناطق رصد خواهد شد.»
لاریجانی سند آمایش سرزمینی در آموزش عالی سلامت را به عنوان نقطه عطفی در حوزه آموزش علوم پزشکی برشمرد. وی گفت: «تصویب این سند در شورای انقلاب فرهنگی همزمان با تدوین بستههای تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی بود و مدل اجرایی این بستهها، باتوجه به بستر مناسبی که آمایش سرزمینی برای بهرهبرداری از ظرفیتهای بومی مناطق مختلف کشور فراهم میآورد، در قالب مناطق آمایشی کشور طراحی شد.»
لاریجانی افزود: «مطالعاتی نیز در زمینه توسعه رشته مقاطع علوم پزشکی در معاونت آموزشی انجام شده است که در مجموع حدود 300رشته مقطع در حوزه های مختلف، خصوصا علوم بین رشته ای، از این دو مطالعه استخراج شده است.» وی یادآور شد: «باتوجه به این مطالعات و همچنین محورهای یازده گانه بستههای تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی حدود 50ماموریت ویژه و همچنین تعدادی ماموریت مشترک احصا و برمبنای ظرفیتهای بومی و توانمندیهای موجود در کلان مناطق آمایشی کشور طی تفاهمنامههایی به این مناطق واسپاری شد.»
معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: «چند ماهی از واسپاری ماموریتهای آموزشی به مناطق آمایشی کشور میگذرد و علیرغم این زمان کم شاهد حرکتهای چشمگیری در مناطق و همچنین دانشگاههای علوم پزشکی کشور در راستای اجرای این ماموریتها هستیم.»
وی با تاکید بر لزوم پایش وضعیت تحقق ماموریتهای ویژه واسپاری شده به مناطق و دانشگاههای علوم پزشکی کشور گفت: «لازم است تا مسئولین مناطق آمایشی کشور از وضعیت پیشرفت کلیه ماموریتهای واسپاری شده در سایر مناطق اطلاع یافته و همچنین در راستای اجرای ماموریتهای مشترک نیز از تجربیات موفق یکدیگر بهرهبرداری کنند.»
لاریجانی اضافه کرد: «هدف از واسپاری ماموریتهای ویژه توسعه هر ماموریت در سطح ملی با مرکزیت منطقه آمایشی مسئول است و برهمین اساس ارزیابی اجرای این ماموریتها با رویکرد ملی انجام میشود.»
لاریجانی سند آمایش سرزمینی در آموزش عالی سلامت را به عنوان نقطه عطفی در حوزه آموزش علوم پزشکی برشمرد. وی گفت: «تصویب این سند در شورای انقلاب فرهنگی همزمان با تدوین بستههای تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی بود و مدل اجرایی این بستهها، باتوجه به بستر مناسبی که آمایش سرزمینی برای بهرهبرداری از ظرفیتهای بومی مناطق مختلف کشور فراهم میآورد، در قالب مناطق آمایشی کشور طراحی شد.»
لاریجانی افزود: «مطالعاتی نیز در زمینه توسعه رشته مقاطع علوم پزشکی در معاونت آموزشی انجام شده است که در مجموع حدود 300رشته مقطع در حوزه های مختلف، خصوصا علوم بین رشته ای، از این دو مطالعه استخراج شده است.» وی یادآور شد: «باتوجه به این مطالعات و همچنین محورهای یازده گانه بستههای تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی حدود 50ماموریت ویژه و همچنین تعدادی ماموریت مشترک احصا و برمبنای ظرفیتهای بومی و توانمندیهای موجود در کلان مناطق آمایشی کشور طی تفاهمنامههایی به این مناطق واسپاری شد.»
معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: «چند ماهی از واسپاری ماموریتهای آموزشی به مناطق آمایشی کشور میگذرد و علیرغم این زمان کم شاهد حرکتهای چشمگیری در مناطق و همچنین دانشگاههای علوم پزشکی کشور در راستای اجرای این ماموریتها هستیم.»
وی با تاکید بر لزوم پایش وضعیت تحقق ماموریتهای ویژه واسپاری شده به مناطق و دانشگاههای علوم پزشکی کشور گفت: «لازم است تا مسئولین مناطق آمایشی کشور از وضعیت پیشرفت کلیه ماموریتهای واسپاری شده در سایر مناطق اطلاع یافته و همچنین در راستای اجرای ماموریتهای مشترک نیز از تجربیات موفق یکدیگر بهرهبرداری کنند.»
لاریجانی اضافه کرد: «هدف از واسپاری ماموریتهای ویژه توسعه هر ماموریت در سطح ملی با مرکزیت منطقه آمایشی مسئول است و برهمین اساس ارزیابی اجرای این ماموریتها با رویکرد ملی انجام میشود.»
برچسب ها
دیدگاه کاربران
ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد