زدا اعلام کرد:
اجرای 13برنامه بیمه‌ای در سازمان تامین اجتماعی در سال‌جاری
4 April 2016 ساعت: 15:4



معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی، گفت: «13برنامه عملیاتی در بخش بیمه‌ای، امسال توسط این سازمان و با هدف بهینه‌سازی ارائه خدمات به بیمه‌شدگان و مستمری بگیران اجرایی می‌شود.»
به گزارش سپیدآنلاین به نقل از سازمان تامین اجتماعی، محمدحسن زدا در تشریح مهم‌ترین برنامه‌های این معاونت در سال95، نخستین برنامه این معاونت در سال جدید را محاسبه، کنترل و پرداخت متمرکز مستمری‌‌ها توسط ستاد مرکزی سازمان بیان کرد. زدا گفت: «هدف از اجرای این برنامه، بهبود مدیریت نقدینگی به دلیل نبود توزیع نقدینگی در سطح کشور و جلوگیری از انواع همپوشانی‌های غیرقانونی در پرداخت‌ها است.»
وی بازنگری و اصلاح نحوه محاسبه مستمری‌‌ها برای پایداری مالی و تقویت عدالت در بهره‌مندی از مزایا را به‌عنوان دومین برنامه مهم واحد فنی و درآمد تامین اجتماعی برشمرد و گفت: «باتوجه به گذشت بیش از 50سال از تدوین قانون تامین‌اجتماعی و لزوم بازنگری در مفاد آن، بحث بررسی و بازنگری فرمول محاسبه مستمری در دستورکار قرار دارد.» معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی، تجمیع، تنقیح و تلخیص ضوابط، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های اداری را برنامه سوم و تعمیم و گسترش پوشش بیمه‌‌ای را برنامه چهارم این معاونت بیان کرد.
زدا با اشاره به نام‌نویسی متمرکز مخاطبان به‌طور غیرحضوری به‌عنوان پنجمین برنامه این معاونت در سال جدید، اظهار کرد: «قرار است فرآیند نام‌نویسی متمرکز به‌طور غیرحضوری و در بستر اینترنت فراهم شود و مخاطب با ورود به درگاه این سایت، ضمن درج اطلاعات هویتی، بیمه‌ای و آپلود تصاویر مورد نظر، درخواست نام‌نویسی خود را ارسال و کد رهگیری دریافت کند.»
وی تصریح کرد: «ششمین برنامه، طرح ایجاد و پیاده‌سازی سرویس متمرکز اعلام سابقه بیمه‌شدگان است و برنامه دیگر هم طرح بازرسی هوشمند کارگاهی است که این طرح به منظور شناسایی و گسترش پوشش کارگاهی و احقاق حقوق بیمه‌شدگان و کارفرمایان سازمان در دستورکار این معاونت قرار گرفته است.»
زدا طرح وصول مطالبات معوق را برنامه دیگری معرفی کرد و اضافه کرد: «اجرای این طرح به منظور بهنگام کردن وصول مطالبات قطعی از کارفرمایان بدهکار و در راستای ارتقای ارائه تعهدات کوتاه‌مدت و بلند مدت به مخاطبان سازمان اجرایی می‌شود.»
وی برنامه نهم را طرح مکانیزه و هوشمندسازی تمام فرآیندهای بازرسی قانونی مطرح کرد و افزود: «این طرح به‌منظور توسعه منابع بالقوه سازمان و کنترل گریز از پرداخت حق بیمه توسط کارفرمایان و ایجاد بستر لازم برای اجرای کامل مواد 28، 38، 41 و 47 قانون تامین ‌اجتماعی به مرحله اجرا می‌رسد.»
معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی، توسعه کمی و کیفی کارگزاری‌های رسمی(حقوقی)، راه‌اندازی و ایجاد کارگزاری‌های حقیقی خاص بازرسی از دفاتر قانونی، پیاده سازی سیستم‌های متمرکز بیمه‌ای را برنامه‌های دیگر این معاونت برای امسال برشمرد.
وی درباره برنامه اخیر نیز چنین توضیح داد که در این خصوص قرار است تمام سیستم‌های بیمه‌ای (سبا) و نیز ارائه سرویس‌های مرتبط با محاسبات بیمه‌ای با ایجاد سامانه‌ای با عنوان «سامانه سیستم‌های متمرکز بیمه‌ای» عملیاتی شود. این مقام مسئول در سازمان تامین اجتماعی، ایجاد، توسعه و بهبود فرآیندهای ارائه خدمات غیرحضوری را برنامه دیگری از این معاونت معرفی و خاطرنشان کرد: «در این زمینه سرویس‌‌های مهم بخش بیمه‌ای سازمان به صورت غیرحضوری به مخاطبان سازمان ارائه می‌شود. ضمنا یکی از مهم‌ترین این خدمات، فرآیند مکانیزه و غیرحضوری کردن اعتراض کارفرمایان، تقسیط بدهی، نمایش ریز محاسبات و بدهی‌ها، صدور بیلان و مفاصا حساب مواد 37 و 38 قانون تامین ‌اجتماعی است.»
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد