رئیس کل بیمه مرکزی عنوان کرد:
دولتی‌ها بزرگترین بدهکاران صنعت بیمه
2 February 2016 ساعت: 15:2



رئیس کل بیمه مرکزی ایران درمورد مطالبات معوق صنعت بیمه اظهار داشت: «درحال حاضر بیشترین مطالبات مربوط به بزرگترین شرکت‌های بیمه و بزرگترین بدهکاران، شرکت‌های دولتی هستند، البته این مطالبات شاید پرداختشان دیر شود اما سوخت نخواهد شد.»
به گزارش سپیدآنلاین به نقل از خبرگزاری اقتصاد ایران، محمدابراهیم امین درمورد آمار عملکرد صنعت بیمه کشور گفت: «در ۹ماهه ابتدایی امسال ۱۶هزار و ۵۰۰میلیارد تومان حق بیمه با رشد ۱۲درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته پرداخت شده است. همچنین طی این مدت ۳۵.۵میلیون فقره بیمه‌نامه با رشد۱۰درصدی فروخته شده است. ۱۷.۷میلیون فقره پرونده خسارت با رشد ۳۴درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته مورد رسیدگی قرار گرفته و نسبت پرداخت خسارت که پارسال ۵۶درصد بود، تاکنون در سال‌جاری نسبت به این رقم ۵درصد افزایش داشته است. همچنین سال گذشته ۲۱هزار میلیارد تومان حق بیمه دریافت شده است.»
امین درمورد مطالبات معوق صنعت بیمه اظهار داشت: «بیشترین مطالبات بیمه‌ها مربوط به بزرگترین شرکت‌های بیمه و بزرگترین بدهکاران، شرکت‌های دولتی هستند، البته بخش خصوصی سهم عمده‌ای در مطالبات صنعت بیمه ندارد. در برخی شرکت‌های بیمه بزرگ دولتی و سابقاً دولتی، رقم مطالبات معوق از نرم‌ها تجاوز کرده که بیمه مرکزی اخطار وصول و پیگیری را به آنها صادر کرده است.»
وی درمورد معافیت بیمه‌ها در مالیات بر ارزش افزوده گفت: «اعمال معافیت بیمه‌ها براساس تصمیم دولت نیست و باید در قانون لحاظ شود، همان‌گونه که بانک‌ها و بورس از مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند، صنعت بیمه هم باید معاف باشد. در هیچ کجای دنیا از کار بیمه‌گری، مالیات بر ارزش افزوده دریافت نمی‌شود. در اصلاح قانونی که تهیه شده، معافیت شامل بیمه‌ها هم می‌شود که باید در مجلس تصویب شود که فرآیند خاص خود را دارد.»
رئیس کل بیمه مرکزی ایران تصریح کرد: «این درحالی است که در بخش عوارض نیز دستگاه‌هایی که عوارض را از شرکت‌های بیمه دریافت می‌کنند، هیچ گزارشی تاکنون درباره نحوه هزینه‌کرد این عوارض به ما ارائه نکرده‌اند، درحالی که ما شکایت‌های زیادی در این زمینه داشته‌ایم که بدون پول، خدمات درمانی ارائه نمی‌شود. به‌عنوان مثال در سال‌های اخیر نزدیک به ۵هزار میلیارد تومان به وزارت بهداشت و ناجا بابت عوارض توسط صنعت بیمه پرداخت شده اما گزارش دقیقی درباره نحوه هزینه‌کرد این منابع دریافت نکرده‌ایم. همچنین شرکت‌های بیمه تا پایان سال۹۳، ۲۰۰میلیارد تومان بابت عوارض بدهکار بودند زیرا حق‌ بیمه‌ای در این زمینه دریافت نکرده بودند.»
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد