رئیس سامانه بهداشت ١٩٠ وزارت بهداشت اعلام کرد:
رئیس سامانه بهداشت ١٩٠ وزارت بهداشت گفت: همزمان با آغاز برنامه سلامت نوروزی از ابتدای اسفند تا ۲۰ اسفندماه، بیش از ۱۲ هزار تماس تلفنی با این سامانه برقرار شده است.
بیش از ۱۲ هزار تماس تلفنی با سامانه بهداشت ۱۹۰ از اول تا ۲۰ اسفند ماه سال جاری
15 March 2017 ساعت: 18:3
15 March 2017 ساعت: 18:3
رئیس سامانه بهداشت ١٩٠ وزارت بهداشت گفت: همزمان با آغاز برنامه سلامت نوروزی از ابتدای اسفند تا ۲۰ اسفندماه، بیش از ۱۲ هزار تماس تلفنی با این سامانه برقرار شده است.
به گزارش سپیدآنلاین به نقل از ایسنا، محراب آقازاده افزود: تعداد ۳۸۵۲ تماس مربوط به مسائل بهداشتی منجر به ثبت شکایت در سامانه بهداشت ۱۹۰ شده و بیش از ۹۰۰۰ تماس به مبادی ذیربط و سازمانهای برون بخشی و درون بخشی ارجاع و راهنمایی شده است.
آقازاده گفت: تا کنون به ۷۰ درصد از کل شکایات رسیدگی شده و ۱۵ درصد به سازمانهای برون بخشی ارجاع داده شده و ۱۱ درصد آن نیز در دست اقدام است. رئیس سامانه بهداشت ۱۹۰ افزود: از ۷۰ درصد شکایات مختومه شده، ۲۲ درصد با نتیجه رفع نقص، ۱۴ درصد با نتیجه معرفی متخلفین به مراجع قضایی، ۹ درصد با صدور اخطار کتبی بوده و ۵ درصد منجر به معدوم سازی ۱۸۶۳ کیلوگرم کالای آسیب رسان و مواد غذایی غیر بهداشتی شده است.
وی گفت: بیشترین شکایات ثبت شده به ترتیب در دانشگاههای علوم پزشکی مشهد ۱۳ درصد، شهید بهشتی ۱۳ درصد، ایران ۱۱ درصد، شیراز ۱۱ درصد و اصفهان ۹ درصد بوده است. همچنین کثرت شکایات در اصناف مختلف به ترتیب امکنه مسکونی ۱۳ درصد، نانوایی ۱۰ درصد، اغذیه فروشی و ساندویچ و پیتزا ۹ درصد، سوپرمارکت و بقالی ۹ درصد و سلف سرویس و رستوران هشت درصد بوده است. وی افزود: از نظر جنسیت تماس گیرندگان نیز ۷۴ درصد مرد و ۲۶ درصد زن بوده اند.
بنابر اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، آقازاده گفت: بیشترین نوع درخواست و مشکلات بهداشتی عبارت از عرضه مواد غذایی صنفی سنتی فاسد هشت درصد، عرضه مواد غذایی بسته بندی شده فاسد و فاقد تاریخ معتبر شش درصد، دفع غیر بهداشتی فاضلاب شش درصد، انجام فعالیت غیر مجاز مانند تهیه و بسته بندی مواد غذایی و ... شش درصد، وجود جسم خارجی در مواد غذایی صنفی سنتی چهار درصد، استفاده از کارکنان فاقد کارت بهداشتی معتبر سه درصد، عدم رعایت بهداشت دستها سه درصد و همچنین عرضه قلیان در مراکز غیر مجاز ۱.۵ درصد بوده است. وی در پایان گفت: در بخش نظر سنجی مردمی از نحوه رسیدگی به شکایات و درخواستها نیز طی تماس با تماس گیرندگان، میزان رضایتمندی مردمی ۹۵ درصد بوده است.
آقازاده گفت: تا کنون به ۷۰ درصد از کل شکایات رسیدگی شده و ۱۵ درصد به سازمانهای برون بخشی ارجاع داده شده و ۱۱ درصد آن نیز در دست اقدام است. رئیس سامانه بهداشت ۱۹۰ افزود: از ۷۰ درصد شکایات مختومه شده، ۲۲ درصد با نتیجه رفع نقص، ۱۴ درصد با نتیجه معرفی متخلفین به مراجع قضایی، ۹ درصد با صدور اخطار کتبی بوده و ۵ درصد منجر به معدوم سازی ۱۸۶۳ کیلوگرم کالای آسیب رسان و مواد غذایی غیر بهداشتی شده است.
وی گفت: بیشترین شکایات ثبت شده به ترتیب در دانشگاههای علوم پزشکی مشهد ۱۳ درصد، شهید بهشتی ۱۳ درصد، ایران ۱۱ درصد، شیراز ۱۱ درصد و اصفهان ۹ درصد بوده است. همچنین کثرت شکایات در اصناف مختلف به ترتیب امکنه مسکونی ۱۳ درصد، نانوایی ۱۰ درصد، اغذیه فروشی و ساندویچ و پیتزا ۹ درصد، سوپرمارکت و بقالی ۹ درصد و سلف سرویس و رستوران هشت درصد بوده است. وی افزود: از نظر جنسیت تماس گیرندگان نیز ۷۴ درصد مرد و ۲۶ درصد زن بوده اند.
بنابر اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، آقازاده گفت: بیشترین نوع درخواست و مشکلات بهداشتی عبارت از عرضه مواد غذایی صنفی سنتی فاسد هشت درصد، عرضه مواد غذایی بسته بندی شده فاسد و فاقد تاریخ معتبر شش درصد، دفع غیر بهداشتی فاضلاب شش درصد، انجام فعالیت غیر مجاز مانند تهیه و بسته بندی مواد غذایی و ... شش درصد، وجود جسم خارجی در مواد غذایی صنفی سنتی چهار درصد، استفاده از کارکنان فاقد کارت بهداشتی معتبر سه درصد، عدم رعایت بهداشت دستها سه درصد و همچنین عرضه قلیان در مراکز غیر مجاز ۱.۵ درصد بوده است. وی در پایان گفت: در بخش نظر سنجی مردمی از نحوه رسیدگی به شکایات و درخواستها نیز طی تماس با تماس گیرندگان، میزان رضایتمندی مردمی ۹۵ درصد بوده است.
برچسب ها
دیدگاه کاربران
ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد