درپی شیوع آنفلوانزا:
جابه‌جایی پرندگان زینتی در چهارمحال‌وبختیاری ممنوع شد
15 February 2017 ساعت: 14:2



مدیرکل دامپزشکی چهارمحال‌وبختیاری از کنترل و ممنوعیت جابه‌جایی پرندگان زینتی درپی شیوع آنفلوانزای حاد پرندگان در این استان خبر داد.
به گزارش سپیدآنلاین به نقل از ایرنا، عبدالمحمد نجاتی گفت: معدوم‌سازی پرندگان زینتی در کانون‌های مشکوک به بیماری آنفلوانزای پرندگان در برخی از نقاط استان جنبه بهداشتی و پیشگیری از این بیماری دارد.
وی از شناسایی، معدوم‌سازی و پاک‌سازی 8 کانون مشکوک به آلودگی بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان در شهرستان‌های بن، کیار و بروجن طی چند روز اخیر خبر داد و اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای قرنطینه و معدوم‌سازی پرندگان بومی در کانون‌های آلوده با سرعت درحال انجام است.
نجاتی با اشاره به کنترل و نظارت کارشناسان بر مرغداری‌های گوشتی و تخم‌گذار فعال استان تصریح کرد: تولید و کشتار طیور در استان با دقت تحت کنترل ماموران شبکه دامپزشکی استان قرار دارد و نگرانی خاصی وجود ندارد.
مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری به شهروندان توصیه کرد: به منظور حفظ سلامتی و اطمینان از تهیه پروتئین سالم از خرید مرغ زنده و یا ذبح‌شده خارج از شبکه توزیع بهداشت و دامپزشکی خودداری و در صورت مشاهده موارد تخلف مراتب را به مسئولان اطلاع دهند. نجاتی توضیح داد: ماموران شبکه دامپزشکی و بهداشتی استان برای مقابله با بیماری آنفلوآنزای حاد پرندگان در آماده‌باش کامل بسر می‌برند و تاکنون کانون‌های مشکوک به این بیماری کنترل و مهار شده است.
گفتنی است پیش از این محدودیت تردد در تالاب‌های چهارمحال‌و‌بختیاری به‌عنوان مامن پرندگان مهاجر آبزی اعمال شده بود.
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد