کارشناس بیمه:
کارشناس بیمه پایدار نبودن منابع مالی بیمهها را از عوامل عدم پرداخت به موقع مطالبات مراکز درمانی دانست و گفت: «این موضوع باعث تاثیر منفی بر نوع رفتار فروشندگان خدمت شده است.»
نبود منابع مالی پایدار، عامل اصلی تاخیر در پرداخت مطالبات مراکز درمانی
24 February 2016 ساعت: 16:2
24 February 2016 ساعت: 16:2
کارشناس بیمه پایدار نبودن منابع مالی بیمهها را از عوامل عدم پرداخت به موقع مطالبات مراکز درمانی دانست و گفت: «این موضوع باعث تاثیر منفی بر نوع رفتار فروشندگان خدمت شده است.»
محمد باقر هوشنگی، کارشناس بیمه در گفتگو با سپیدآنلاین مشکلات موجود نظام سلامت را هم مربوط به خریداران خدمت و هم فروشندگان خدمت دانست و گفت: «پایدار نبودن منابع مالی بیمهها از عوامل عدم پرداخت به موقع مطالبات مراکز درمانی است. از آنجایی که بیمهها نتوانستند مطالبات مراکز درمانی را به موقع پرداخت کنند، همین موضوع باعث تاثیرات منفی بر نوع رفتار فروشندگان خدمت شد.»
وی ادامه داد: «فروشندگان خدمات به دنبال نقدینگی هستند تا بتوانند به حیات خود ادامه دهند، به همین دلیل است که عدم پرداخت و یا تاخیر در پرداختها بر فروشندگان خدمت تاثیرات منفی میگذارد و در نهایت این رفتار باعث ایجاد نارضایتی میشود.»
هوشنگی در خصوص کسورات سازمانهای بیمه به اسناد بیمارستانها بیان کرد: «مسالهای تحت عنوان کسورات وجود ندارد .این اقدام به معنای تعدیل خدمت است. معمولا ارائه دهنده خدمت برخی کدها را به صورت اشتباه درج میکنند و یا اطلاعاتش از نرخگذاری کم است و اینطور برداشت میشود که کسورات برای آن خدمت در نظر گرفته شده است. بعضا به دلیل اینکه فروشندهها از تعرفهها و رسیدگیهایی که بیمه انجام میدهد اطلاعات کمی دارند اینطور برداشت میکنند.»
این کارشناس بیمه نظارت را یکی از وظایف بیمهها عنوان کرد و گفت: «در برخی مواقع بیمه از آنجایی که خدمتی ارائه نشده و یا لزومی برای ارائه آن خدمت وجود نداشت، کسورات در نظر میگیرد.در حال حاضر لیست بیمه به صورت آنلاین به موسسات طرف قرارداد ارائه میشود تا رسیدگیهای لازم انجام شود.»
وی ادامه داد: «فروشندگان خدمات به دنبال نقدینگی هستند تا بتوانند به حیات خود ادامه دهند، به همین دلیل است که عدم پرداخت و یا تاخیر در پرداختها بر فروشندگان خدمت تاثیرات منفی میگذارد و در نهایت این رفتار باعث ایجاد نارضایتی میشود.»
هوشنگی در خصوص کسورات سازمانهای بیمه به اسناد بیمارستانها بیان کرد: «مسالهای تحت عنوان کسورات وجود ندارد .این اقدام به معنای تعدیل خدمت است. معمولا ارائه دهنده خدمت برخی کدها را به صورت اشتباه درج میکنند و یا اطلاعاتش از نرخگذاری کم است و اینطور برداشت میشود که کسورات برای آن خدمت در نظر گرفته شده است. بعضا به دلیل اینکه فروشندهها از تعرفهها و رسیدگیهایی که بیمه انجام میدهد اطلاعات کمی دارند اینطور برداشت میکنند.»
این کارشناس بیمه نظارت را یکی از وظایف بیمهها عنوان کرد و گفت: «در برخی مواقع بیمه از آنجایی که خدمتی ارائه نشده و یا لزومی برای ارائه آن خدمت وجود نداشت، کسورات در نظر میگیرد.در حال حاضر لیست بیمه به صورت آنلاین به موسسات طرف قرارداد ارائه میشود تا رسیدگیهای لازم انجام شود.»
دیدگاه کاربران
ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد