رئیس بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص):
رئیس بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) نسبت به نحوه رسیدگی بیمهها به اسناد بیمارستانها واکنش نشان داد و گفت: «رفتار سازمانهای بیمهگر در رسیدگی به اسناد سختگیرانهتر و میزان کسورات نسبت به قبل از اجرای طرح تحول سلامت افزایش یافته است.»
رفتار سختگیرانه سازمانهای بیمهگر در رسیدگی به اسناد
23 February 2016 ساعت: 17:2
23 February 2016 ساعت: 17:2
رئیس بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) نسبت به نحوه رسیدگی بیمهها به اسناد بیمارستانها واکنش نشان داد و گفت: «رفتار سازمانهای بیمهگر در رسیدگی به اسناد سختگیرانهتر و میزان کسورات نسبت به قبل از اجرای طرح تحول سلامت افزایش یافته است.»
نادر توکلی، رئیس بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) در گفتگو با سپیدآنلاین نسبت به رفتار تناقضآمیز بیمهها واکنش نشان داد و گفت:«هنوز سازمانهای بیمهگر مطالبات بیمارستانها را با تاخیر 6 تا 8 ماهه پرداخت میکنند و این موضوع باعث میشود که بیمارستانها در مدیریت مالی خود با مشکل روبرو شوند.»
وی به نحوه رسیدگی بیمهها به اسناد بیمارستانها اشاره کرد و افزود: «رفتار سازمانهای بیمهگر در رسیدگی به اسناد سختگیرانهتر و میزان کسورات نسبت به قبل از اجرای طرح تحول سلامت افزایش یافته است.»
توکلی در پاسخ به این سوال که جلوگیری از تقاضاهای القایی علت کسورات از سوی سازمانهای بیمهگر مطرح میشود، گفت: « تقاضاهای القایی به خصوص در سیستمهای آموزشی طبیعی است. در مراکز آموزشی قشری به نام قشر فراگیر حضور دارند که ممکن است تقاضاهای القای وجود داشته باشد.از طرفی بیمهها با گلوبال کردن بسیاری از خدماتشان، از یک سقفی به بالا خدمات را پوشش نمیدهند. بنابراین در حال حاضر مراکز با حجم زیادی از کسورات در برابر اعمال گلوبال مواجه هستند.»
وی میزان کسورات بیمهها به اسناد و پروندههای بیمارستان حضرت رسول در بخش بستری را 10 تا 12 درصد و در بخش سرپایی 5 تا 7 درصد عنوان کرد و این اقدام بیمهها را مغایر با کتاب ارزشهای نسبی دانست و افزود: «طبیعی است که بیمهها تلاش میکنند که تا حد امکان سعی کنند کمتر پرداختی داشته باشند. متاسفانه اینگونه رفتارها از سوی بیمهها وجود دارد و هنوز حل نشده است.»
رئیس بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) نبود پوشش بیمه برای اتباع خارجی، بیماران زندانی و افراد بیخانمان را از دیگر مشکلات عنوان کرد و گفت: «این گروهها به دلیل نداشتن بیمه بار مالی بسیاری را برای مراکزدرمانی ایجاد کرده است به طوری که از ابتدای سال تاکنون بیش از یک میلیارد تومان بابت این بیماران هزینه شده و مطالبات این بیمارستان از سازمان زندانها طی دو سال گذشته بالغ بر سه میلیارد تومان بوده است.»
وی به نحوه رسیدگی بیمهها به اسناد بیمارستانها اشاره کرد و افزود: «رفتار سازمانهای بیمهگر در رسیدگی به اسناد سختگیرانهتر و میزان کسورات نسبت به قبل از اجرای طرح تحول سلامت افزایش یافته است.»
توکلی در پاسخ به این سوال که جلوگیری از تقاضاهای القایی علت کسورات از سوی سازمانهای بیمهگر مطرح میشود، گفت: « تقاضاهای القایی به خصوص در سیستمهای آموزشی طبیعی است. در مراکز آموزشی قشری به نام قشر فراگیر حضور دارند که ممکن است تقاضاهای القای وجود داشته باشد.از طرفی بیمهها با گلوبال کردن بسیاری از خدماتشان، از یک سقفی به بالا خدمات را پوشش نمیدهند. بنابراین در حال حاضر مراکز با حجم زیادی از کسورات در برابر اعمال گلوبال مواجه هستند.»
وی میزان کسورات بیمهها به اسناد و پروندههای بیمارستان حضرت رسول در بخش بستری را 10 تا 12 درصد و در بخش سرپایی 5 تا 7 درصد عنوان کرد و این اقدام بیمهها را مغایر با کتاب ارزشهای نسبی دانست و افزود: «طبیعی است که بیمهها تلاش میکنند که تا حد امکان سعی کنند کمتر پرداختی داشته باشند. متاسفانه اینگونه رفتارها از سوی بیمهها وجود دارد و هنوز حل نشده است.»
رئیس بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) نبود پوشش بیمه برای اتباع خارجی، بیماران زندانی و افراد بیخانمان را از دیگر مشکلات عنوان کرد و گفت: «این گروهها به دلیل نداشتن بیمه بار مالی بسیاری را برای مراکزدرمانی ایجاد کرده است به طوری که از ابتدای سال تاکنون بیش از یک میلیارد تومان بابت این بیماران هزینه شده و مطالبات این بیمارستان از سازمان زندانها طی دو سال گذشته بالغ بر سه میلیارد تومان بوده است.»
دیدگاه کاربران
ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد