صنعت باید به سمت برندسازی، فروش و بازاریابی در کشورهای دیگر باشد
مدیرعامل شرکت داروسازی عبیدی گفت: «الحاق به سازمان تجارت جهانی تاثیر بسیار زیادی بر صنعت داروسازی کشور دارد. البته باید اذعان کرد شرکتهای داروسازی آمادگی لازم برای این کار را ندارند، زیرا زیرساختهای لازم هنوز وجود ندارد. به نظر من ابتدا باید نقاط قوت و ضعف خود را به طور کامل شناسایی کنیم.»
زیرساختهای لازم در خصوص الحاق به سازمان تجارت جهانی وجود ندارد
13 September 2016 ساعت: 11:9
13 September 2016 ساعت: 11:9
مدیرعامل شرکت داروسازی عبیدی گفت: «الحاق به سازمان تجارت جهانی تاثیر بسیار زیادی بر صنعت داروسازی کشور دارد. البته باید اذعان کرد شرکتهای داروسازی آمادگی لازم برای این کار را ندارند، زیرا زیرساختهای لازم هنوز وجود ندارد. به نظر من ابتدا باید نقاط قوت و ضعف خود را به طور کامل شناسایی کنیم.»
به گزارش سپیدآنلاین، سیدامیر رضویان، مدیرعامل شرکت داروسازی عبیدی افزود: «در این خصوص سازمان غذا دارو و سندیکای صنعت دارو و سایر سازمانهای مرتبط بایستی مطالعه وسیعی را انجام دهند و فرصتها و تهدیدهای این موضوع بررسی و سیاستها و برنامههای میانمدت و بلندمدت طراحی نموده تا بتوان بر اساس آن تصمیم درستی اتخاذ نمود.»
وی ادامه داد: «با شرایط کنونی فکر میکنم خیلی نباید به این سمت رفت. باید صبر کرد و تا چند سال آینده سرمایهگذاری کرد و صنعت را نوسازی کنیم زیرا صنعت ما یک صنعت قدیمی است. خیلی از شرکتهای ما 40 تا 50 سال عمر دارند و دستگاهها قدیمی شدند. باید نوسازی و به روز شوند و بعدا وارد این مرحله شویم.»
رضویان همچنین در خصوص برگزاری نمایشگاه ایران فارما گفت: «دوره گذشته نمایشگاه ایران فارما همزمان شده بود با نمایشگاههای غذایی و کل صنعت داروسازی در یک یا چند سالن مستقر شده بود و سایر سالنها به نمایشگاه دیگر اختصاص یافته بود که این موضوع نمایشگاه ایران فارما را تحت الشعاع قرار داد. البته برگزاری اینگونه نمایشگاهها خیلی کمک میکند که شناخت درستی از صنعت داروسازی بدست آوریم. هرچند که این صنعت در مقابل سایر صنایع فعال خیلی بزرگ نیست اما صنعت استراتژیکی هستیم و یقینا برگزاری این نمایشگاهها خیلی کمک میکند که صنعت را به جامعه سلامت و پزشکی و عموم جامعه بشناساند.»
وی ادامه داد: «با شرایط کنونی فکر میکنم خیلی نباید به این سمت رفت. باید صبر کرد و تا چند سال آینده سرمایهگذاری کرد و صنعت را نوسازی کنیم زیرا صنعت ما یک صنعت قدیمی است. خیلی از شرکتهای ما 40 تا 50 سال عمر دارند و دستگاهها قدیمی شدند. باید نوسازی و به روز شوند و بعدا وارد این مرحله شویم.»
رضویان همچنین در خصوص برگزاری نمایشگاه ایران فارما گفت: «دوره گذشته نمایشگاه ایران فارما همزمان شده بود با نمایشگاههای غذایی و کل صنعت داروسازی در یک یا چند سالن مستقر شده بود و سایر سالنها به نمایشگاه دیگر اختصاص یافته بود که این موضوع نمایشگاه ایران فارما را تحت الشعاع قرار داد. البته برگزاری اینگونه نمایشگاهها خیلی کمک میکند که شناخت درستی از صنعت داروسازی بدست آوریم. هرچند که این صنعت در مقابل سایر صنایع فعال خیلی بزرگ نیست اما صنعت استراتژیکی هستیم و یقینا برگزاری این نمایشگاهها خیلی کمک میکند که صنعت را به جامعه سلامت و پزشکی و عموم جامعه بشناساند.»
دیدگاه کاربران
ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد