بوتاکس را می‌توان برای درمان میگرن مزمن به کار برد
19 April 2016 ساعت: 23:4



یک دستورالعمل جدید آکادمی عصب‌شناسی آمریکا می‌گوید بوتاکس درمانی ایمن و موثر برای درمان میگرن مزمن و سه اختلال عصبی دیگر است.
بوتاکس دارویی است که از سم بوتولینوم تولیدشده به‌وسیله یک نوع باکتری ساخته می‌شود و مدت‌هاست از آن برای صاف کردن چین‌وچروک‌ها استفاده می‌شود. این سم ترشح مواد ناقل پیام را از پایانه‌های عصبی را متوقف می‌کند و انقباض عضلات و انتقال پیام‌های درد را کاهش می‌دهد.

به نوشته هلث‌دی نویسندگان این دستورالعمل به‌روزرسانی شده، پژوهش‌های علمی را درباره چهار فرآورده سم بوتولینوم که در بازار آمریکا موجود هستند، بازبینی کردند. آن‌ها نتیجه‌گیری کردند که بوتاکس درمانی ایمن و موثر برای چهار عارضه عصبی شامل میگرن مزمن، اسپاستیسیته بزرگسالان، دیستونی گردن و بلفارواسپاسم است.

میگرن مزمن، سردردی است که ۱۵ روز یا بیشتر در ماه وجود داشته باشد. اسپاستیسته بزرگسالان، گرفتی عضلات است که حرکت را دچار اشکال می‌کند و عموماً پس از سکته مغزی یا آسیب‌های نخاعی و سایر ضایعات عصبی رخ می‌دهد. دیستونی گردن یک بیماری مغزی است که بر کنترل ماهیچه گردن اثر می‌گذارد و منجر به گردش سر یا حرکت گردن غیرارادی می‌شود. بلفارواسپاسم نوعی اختلال حرکتی است که موجب بسته شدن چشم‌ها به‌طور غیرقابل‌کنترل می‌شود.

آخرین بار این دستورالعمل در سال ۲۰۰۸ به‌روزرسانی شد؛ زمانی که اطلاعات کافی برای تصمیم‌گیری درباره میگرن مزمن در دست نبود. اکنون مولفان این دستورالعمل، پژوهش‌هایی را یافته‌اند که نشان می‌دهند سم بوتولینوم برای درمان میگرن مزمن تا حدودی مفید است.

این دستورالعمل روزآمدشده در ۱۸ آوریل در ژورنال Neurology منتشر شده است.
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد