بازار 23 میلیارد دلاری دیابت در چین تا سال 2025
17 January 2016 ساعت: 03:1



بازار بالقوه برای داروهای دیابت در چین بازاری به بزرگی کل جمعیت استرالیا، کانادا و آرژانتین بر روی هم است و این وضعیت باعث شده است که تولیدکنندگان دارو به امید گردآوری درآمدهای عظیم جدید در دهه‌های آینده توجه بیشتری به این پرجمعیت کشور جهان کنند.
به گزارش مارکت‌واچ البته چالش‌هایی در برابر این گرایش وجود دارد، از جمله کند شدن اخیر رشد اقتصاد شکوفای چین،‌ و همچنین جغرافیای پراکنده چین و تهدید افزایش مقررات محدودکننده.

اما شرکت‌های داروسازی جهانی به میزان زیادی در چین سرمایه‌گذاری کرده‌اند،‌ به این امید که افزایش آگاهی مردم نسبت به این بیماری و جستجوی درمان به‌وسیله آنان باعث بازدهی این سرمایه‌گذاری شود.

بر اساس نظر کارشناسان، فقط حدود نیمی از مبتلایان به دیابت در چین تشخیص داده شده‌اند. جیکوب ریس، رئیس شعبه چین در شرکت نوو نوردیسک، بزرگ‌ترین تولیدکننده انسولین جهان، می‌گوید، فقط 15 درصد از این افراد که بیماری در آنان تشخیص داده شده است، درمان فراگیر دریافت می‌کنند. انتظار می‌رود که افزایش شهری شدن و سبک زندگی که به سوی نشستن بیشتر گرایش می‌یابد، بیماران بیشتری به وجود آورد.

ناظران بازار می‌گویند، در چنین شرایطی نبرد آینده دستیابی به میلیون‌های چینی دیابتی درمان‌نشده و میلیون‌ها نفری است که انتظار می‌رود به دیابت مبتلا شوند

بنیاد بین‌المللی دیابت می‌گوید بیش از 100 میلیون نفر مبتلا به دیابت در چین وجود دارند که بیش از هر کشور دیگری در دنیاست. شمار مبتلایان به دیابت در سال‌های اخیر به‌سرعت در حال افزایش بوده است و انتظار می‌رود تا سال 2040 این شمار به 151 میلیون نفر برسد.

حدود 500 میلیون نفر چینی دیگر هم دچار «پیش-دیابت» هستند- مرحله‌ای که در آن قند خون بالا است،‌ اما نه آن‌قدر بالا که به معیارهای تشخیص دیابت برسد- و شاهدی دیگر بر آنچه فدراسیون بین‌المللی دیابت «شدت دیابت به‌عنوان یک مشکل بهداشت عمومی در چین می‌خواند.»

این تحولات از دیدگاه شرکت‌های بزرگ داروسازی دور نمانده است، شرکت‌های بزرگی مانند نوو نوردیسک، الای لیلی، سانوفی و مرک همگی سرمایه‌گذاری‌های بزرگی در چین انجام داده‌اند و تاسیسات فروش، بازاریابی و تولید برپا کرده‌اند تا از جهش مورد انتظار تقاضا برای انسولین سود ببرند.

تخمین زده می‌شود که درآمد کلی ناشی از داروهای دیابت در بازار چین در سال 2015 به 5.12 میلیارد دلار برسد. انتظار بر این است این میزان حدود 10 درصد در سال افزایش یابد و در سال 2020 به 8.7 میلیارد دلار برسد و تا سال 2025 به بازاری 23 میلیارد دلاری بالغ شود. کارشناسان می‌گویند چنین وضعیتی به معنای آن است که هنوز فرصت فراوانی برای کسب موقعیت در این بازار روبه رشد وجود دارد.
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد