آموزش مهارتهای احیای قلبی به دانشآموزان تاثیربخش است
10 November 2015 ساعت: 00:11
10 November 2015 ساعت: 00:11
پژوهشگران گزارش میدهند که یک برنامه 45 دقیقهای به تنهایی کافی است تا دانشآموزان دوره راهنمایی را در یادگیری مهارتهای احیای قلبی-ریوی (CPR) توانمند کند.
دانشآموزان در این برنامه آموزشهای لازم برای بهرهگیری از مهارتهای احیای قلبی- ریوی هم به شکل دستی و هم با استفاده از دستگاههای شوک دهنده قلبی خودکار که در برخی از مراکز عمومی قابلدسترس است، دریافت کردند.
دکتر کائه واتانابه و دکتر جوزف فیلپ از دانشگاه فلوریدا در گیسنویل، نویسندگان این مطالعه در بیانیهای گفتند: «اگر مدارس در آمریکا بر روی یک دوره 45 تا 60 دقیقهای آموزشی در سال در هر سال تحصیلی سرمایهگذاری کنند، این کار افزایش آگاهی درباره CPR و AED را با حداقل هزینه و صرف زمان در مدارس تضمین خواهد کرد.»
این اطلاعات در اجلاس سالیانه انجمن قلب آمریکا (AHA) در اورلاندوی فلوریدا ارائه شد.
در این مطالعه 41 دانشآموز کلاس هشتم، یک دوره آموزشی 45 دقیقهای را درباره اصول اولیه حمایت از حیات در کلاسهای تربیتبدنی خود دریافت کردند. نیمی از این دانشآموزان دو ماه بعد نیز تحت آموزش همین تعلیمات قرار گرفتند درحالیکه نیمی دیگر آموزش داده نشدند. مهارتها و دانش آنها درباره ایست قلبی بعد از جلسه به آزمون گذاشته شد. بعد از گذشت دو ماه و آموزش مجدد به نیمه دیگر، دوباره همین آزمون برگزار شد.
به گفته پژوهشگران بهبودی فراوانی در مهارتهای CPR و آگاهی آنان پس از نخستین جلسه آموزشی به وجود آمده بود، و آنان این اطلاعات را دو و چهار بعد نیز به یاد داشتند.
همچنین این پژوهشگران دریافتند تفاوت فاحشی میان دانشآموزانی که دو بار آموزشدیده بودند و کسانی که یکبار این آموزش را دریافت کرده بودند، وجود ندارد؛ گرچه آنانی که دو جلسه آموزشی دیده بودند در استفاده از AED اندکی بهتر عمل میکردند.
دکتر کائه واتانابه و دکتر جوزف فیلپ از دانشگاه فلوریدا در گیسنویل، نویسندگان این مطالعه در بیانیهای گفتند: «اگر مدارس در آمریکا بر روی یک دوره 45 تا 60 دقیقهای آموزشی در سال در هر سال تحصیلی سرمایهگذاری کنند، این کار افزایش آگاهی درباره CPR و AED را با حداقل هزینه و صرف زمان در مدارس تضمین خواهد کرد.»
این اطلاعات در اجلاس سالیانه انجمن قلب آمریکا (AHA) در اورلاندوی فلوریدا ارائه شد.
در این مطالعه 41 دانشآموز کلاس هشتم، یک دوره آموزشی 45 دقیقهای را درباره اصول اولیه حمایت از حیات در کلاسهای تربیتبدنی خود دریافت کردند. نیمی از این دانشآموزان دو ماه بعد نیز تحت آموزش همین تعلیمات قرار گرفتند درحالیکه نیمی دیگر آموزش داده نشدند. مهارتها و دانش آنها درباره ایست قلبی بعد از جلسه به آزمون گذاشته شد. بعد از گذشت دو ماه و آموزش مجدد به نیمه دیگر، دوباره همین آزمون برگزار شد.
به گفته پژوهشگران بهبودی فراوانی در مهارتهای CPR و آگاهی آنان پس از نخستین جلسه آموزشی به وجود آمده بود، و آنان این اطلاعات را دو و چهار بعد نیز به یاد داشتند.
همچنین این پژوهشگران دریافتند تفاوت فاحشی میان دانشآموزانی که دو بار آموزشدیده بودند و کسانی که یکبار این آموزش را دریافت کرده بودند، وجود ندارد؛ گرچه آنانی که دو جلسه آموزشی دیده بودند در استفاده از AED اندکی بهتر عمل میکردند.
دیدگاه کاربران
ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد