افزایش 10 درصدی تعرفهها منجربه افت خدمات پزشکی میشود
15 June 2016 ساعت: 19:6
15 June 2016 ساعت: 19:6
یک عضو هیات علمی تماموقت جغرافیایی در گفتوگو با سپید آنلاین با تاکیدبر اینکه جامعه پزشکی از قانونگریزی، گریزان است، تصریح میکند: «افزایش 10 درصدی تعرفهها هیچ تاثیری در تامین هزینههایی همچون منشی، اجاره مطب و ... ندارد. از طرفی از آنجاکه پزشکان رابطهای با قانونگریزی ندارند، لذا مجبورند از طریق کم کردن خدمات، هزینهها را کاهش دهند که این به معنای کاهش کیفیت خدمات است و دود آن به چشم مردم میرود.»
محمدرضا جوادی با بیان اینکه مردم، بیشتر از اینکه به میزان و حجم پول پرداختی اهمیت دهند، برای کیفیت ارزش قائل میشوند، خاطرنشان میکند: «سیاستهای ما باید درجهتی باشد که استانداردها را بالا ببرد، نه اینکه استانداردهای پایین را ارزان بفروشیم.»
جوادی ضمن انتقاد از اقدام دولت در زمینه کاهش رقم پیشنهادی نظام پزشکی برای افزایش تعرفهها، اضافه میکند: «پیشتر از این، یک طرح جالب در معاونت درمان پیشنهاد شده بود که متعاقب آن، پزشک زمانی میتوانست ویزیت خود را به صورت کامل دریافت کند که خدمات قابلی نیز ارائه میداد. این خدمات شامل رعایت حداقل زمان برای ویزیت هر بیمار، فراهم کردن امکانات بهداشتی مناسب در مطب و ... بود. اما امروز سیاستها در جهتی بوده که باعث شده مردم خدمات کمتری بگیرند.» وی ادامه میدهد: «همچنین در بیمارستانهای دولتی نیز امتیازی تحت عنوان حق افزایش کیفیت وجود داشت که درصدی را به عنوان حق ارتقای ویزیت در اختیار پزشکانی قرار میدادند که رعایت حداقلها را میکردند. این طرح تا مدتی در بخش دولتی و در زمینه رعایت سقف تعداد ویزیت بیمار در ساعت ادامه داشت که در نهایت به دلیل ایجاد صفهای طولانی و افزایش شکایات، حذف شد.»
جوادی ضمن انتقاد از اقدام دولت در زمینه کاهش رقم پیشنهادی نظام پزشکی برای افزایش تعرفهها، اضافه میکند: «پیشتر از این، یک طرح جالب در معاونت درمان پیشنهاد شده بود که متعاقب آن، پزشک زمانی میتوانست ویزیت خود را به صورت کامل دریافت کند که خدمات قابلی نیز ارائه میداد. این خدمات شامل رعایت حداقل زمان برای ویزیت هر بیمار، فراهم کردن امکانات بهداشتی مناسب در مطب و ... بود. اما امروز سیاستها در جهتی بوده که باعث شده مردم خدمات کمتری بگیرند.» وی ادامه میدهد: «همچنین در بیمارستانهای دولتی نیز امتیازی تحت عنوان حق افزایش کیفیت وجود داشت که درصدی را به عنوان حق ارتقای ویزیت در اختیار پزشکانی قرار میدادند که رعایت حداقلها را میکردند. این طرح تا مدتی در بخش دولتی و در زمینه رعایت سقف تعداد ویزیت بیمار در ساعت ادامه داشت که در نهایت به دلیل ایجاد صفهای طولانی و افزایش شکایات، حذف شد.»
برچسب ها
دیدگاه کاربران
ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد