افزایش 10 درصدی تعرفهها منجربه افت خدمات پزشکی میشود
محمدرضا جوادی با بیان اینکه مردم، بیشتر از اینکه به میزان و حجم پول پرداختی اهمیت دهند، برای کیفیت ارزش قائل میشوند، خاطرنشان میکند: «سیاستهای ما باید درجهتی باشد که استانداردها را بالا ببرد، نه اینکه استانداردهای پایین را ارزان بفروشیم.»
جوادی ضمن انتقاد از اقدام دولت در زمینه کاهش رقم پیشنهادی نظام پزشکی برای افزایش تعرفهها، اضافه میکند: «پیشتر از این، یک طرح جالب در معاونت درمان پیشنهاد شده بود که متعاقب آن، پزشک زمانی میتوانست ویزیت خود را به صورت کامل دریافت کند که خدمات قابلی نیز ارائه میداد. این خدمات شامل رعایت حداقل زمان برای ویزیت هر بیمار، فراهم کردن امکانات بهداشتی مناسب در مطب و ... بود. اما امروز سیاستها در جهتی بوده که باعث شده مردم خدمات کمتری بگیرند.» وی ادامه میدهد: «همچنین در بیمارستانهای دولتی نیز امتیازی تحت عنوان حق افزایش کیفیت وجود داشت که درصدی را به عنوان حق ارتقای ویزیت در اختیار پزشکانی قرار میدادند که رعایت حداقلها را میکردند. این طرح تا مدتی در بخش دولتی و در زمینه رعایت سقف تعداد ویزیت بیمار در ساعت ادامه داشت که در نهایت به دلیل ایجاد صفهای طولانی و افزایش شکایات، حذف شد.»