یک عضو کمیسیون بهداشت مجلس مطرح کرد:
راهنمای بالینی و آموزش پزشکان، راه کاهش خدمات القایی
28 November 2015 ساعت: 14:11



رسول خضری، تدوین راهنمای بالینی، آموزش پزشکان و مدیریت بهره‌وری را راهکار کاهش تقاضای القایی عنوان کرد و گفت:«همه این موارد زمانی قابل پیگیری است که مشکلات بیمه‌ای در کشور ما به حداقل رسیده‌باشد.»
ضعف درنظارت، افزایش تعرفه‌های خدمات درمانی و کاهش پرداخت از جیب 3 عاملی است که بسیاری از صاحبنظران در حوزه سلامت از آن به عنوان عوامل افزایش تقاضای خدمات القایی یاد کردند و بر مبنای آن نسبت به آینده طرح تحول نظام سلامت به وزارت بهداشت هشدار دادند. در این زمینه رسول خضری، عضو کمیسیون بهداشت مجلس در گفت‌وگو با سپیدآن‌لاین به بیان راهکارهایی برای کاهش چنین تقاضاهایی پرداخت و تاکید کرد:«برای کاهش خدمات القایی، راهنمای بالینی بسیار مهم است و ما تا زمانی که پزشک را آموزش نداده‌ایم، نمی‌توانیم خواهان آن باشیم که تقاضای القایی شکل نگیرید.»
وی در ادامه افزود:« پزشک می تواند بگوید این نوع خدمات انجام نشده و ما هم نمی توانیم بگوییم انجام شده‌است، مگر در موارد خیلی شفاف.»
خضری با بیان اینکه علاوه بر آنچه به آن اشاره کردم، ارتقای مدیریت بهره‌وری و تجمیع بیمه‌ها می‌تواند در کاهش این موارد اثرگذار باشد گفت:«متاسفانه بیمه‌ها خود اقتصاد بیماری دارند و دست به گریبان این مشکلات هستند و بر همین اساس تاخیر بسیاری را در پرداخت‌ها شاهد هستیم که اگر این مسائل حل شود، می‌توانیم برای حل مشکلات دیگر گام برداریم. طبیعتا برای حل این مشکلات مقامی بالاتر از وزرا باید ورود کند که ما از رئیس‌جمهور انتظار چنین رفتاری را داریم.»
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد