مدیرکل بیمهگری و درآمد سازمان بیمه سلامت در خصوص پوشش بیمهای حدود یکمیلیون نفر از مددجویان کمیته امداد گفت: «پیش از اجرای این برنامه پیشبینی میشد که حدود ٧۵٠ هزار دفترچه صادر شود، ولی به دلیل عدم مراجعه مددجویان تاکنون ۴٢٠ هزار دفترچه صادر شده است.»
به گزارش سپید به نقل از آیهینا، داوود حاجیقاسمعلی در نشست مشورتی مسئولان روابط عمومی استانها با مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت ایران، گفت: «اداره کل بیمه گری فعالیتها و برنامههای مهمی ازجمله صدور دفترچه برای مددجویان کمیته امداد و استحقاق سنجی را پیش رو دارد که حضور روابط عمومی میتواند در اجرای موفقیتآمیز این اقدامات موثر واقع شود.»
وی به دفاتر پیشخوان اشاره کرد و گفت: «سالانه ٢٠ میلیون بار مراجعه به دفاتر پیشخوان برای اقدامات بیمه گری صورت میگیرد که روابط عمومی میتواند از این ظرفیت برای آگاهی و اطلاعرسانی به بیمهشدگان استفاده کند.»
حاجیقاسمعلی با اشاره به پوشش بیمهای مددجویان کمیته امداد بیان کرد: «با وجود آمادگی کامل دفاتر پیشخوان برای ارائه دفترچه به مددجویان در هفته گذشته تنها ۱۹ هزار مراجعه برای دریافت دفترچه صورت گرفته است.» وی ادامه داد: «طبق آمار مددجویان کمیته امداد بیش از ٢ بار در سال به پزشک مراجعه نکردهاند و شاید عدم مراجعه به دفاتر پیشخوان به این دلیل باشد. لازم است اطلاعرسانیهای لازم صورت گیرد تا سایر افراد نیز دفترچه خود را دریافت کنند.»
مدیرکل بیمهگری و درآمد سازمان بیمه سلامت در ادامه به موضوع استحقاق سنجی اشاره کرد و گفت: «پروژه استحقاق سنجی برای بیمهشدگان سازمان از بدو مراجعه به مراکز درمانی در تمام استانهای کشور در حال انجام است.» وی به رفع همپوشانی بیمهای نیز اشاره کرد و افزود: «بر اساس برنامه عملیاتی، رفع همپوشانی با همکاری سایر سازمانهای بیمهگر در حال انجام است.»
حاجیقاسمعلی بر کیفیت اوراق دفاتر پیشخوان نیز تاکید کرد و گفت: «درصورتیکه اوراق از کیفیت لازم برخوردار نباشد، اسناد مخدوش خواهند شد. به همین دلیل باید کیفیت لازم در پیوستگی و بستهبندی اوراق رعایت شود تا خدشهای به اسناد وارد نشود.»