مدیرکل حراست سازمان بیمه سلامت گفت: «بیمه سلامت هیچ گونه بازاریابی تلفنی نداشته و تماسهای تلفنی با محتوای صدور کارت هوشمند یا بیمه تکمیلی سلامت، کلاهبرداری بوده و به هیچ عنوان مورد تایید سازمان بیمه سلامت نیست.»
به گزارش سپید به نقل از ایرنا، محمد منتقمیراد درباره تماس تلفنی برخی شرکت ها با مردم و پیشنهاد ارائه کارت بیمه افزود: «خدمات سازمان بیمه سلامت در کل کشور از طریق دفاتر پیشخوان ارائه می شود و هیچ گونه تماس تلفنی برای ارائه خدمت با بیمه شدگان یا سایر افراد برقرار نمیشود. در نتیجه با شرکتهایی که از عنوان بیمه سلامت سوءاستفاده کرده و با مردم تماس تلفنی برقرار میکنند، از طریق مراجع قضایی برخورد قانونی میشود.»
وی بیان کرد: «بیمه سلامت یک بیمه پایه است و بیمه تکمیلی ندارد. بیمه آتیه سازان حافظ هم با وجود اینکه زیرمجموعه سازمان بیمه سلامت محسوب میشود، به صورت مستقل فعالیت میکند.»
منتقمیراد افزود: «بیمه شدگان میتوانند همه سوالات و مشکلات خود را با شماره تماس 1666 مطرح کرده و پاسخ بگیرند. همچنین هرگونه تماس از طرف این شرکتها را نیز به سامانه 1666 اطلاع دهند تا در اسرع وقت پیگیری شود. روزهای دوشنبه هر هفته نیز مدیران سازمان در تهران و شهرستانها از طریق همین سامانه تلفنی پاسخگوی سوالات مردم هستند.»
مدیرکل حراست سازمان بیمه سلامت اظهار داشت: «ارائه خدمت به محرومان و آحاد جامعه یکی از شاخصهای مورد توجه سازمان بیمه سلامت است، اما برخی افراد و شرکتهای سودجو، از اعتماد مردم سوءاستفاده کرده و حتی در برخی موارد مردم را تهدید به ابطال دفترچه بیمه آنها میکنند که یکی از مصادیق اخاذی است. سازمان بیمه سلامت برای استمرار اعتماد بیمهشدگان، با این کلاهبرداریها برخورد میکند.»