رئیس اداره مهندسی و نگهداری تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت از رونمایی سامانه الکترونیکی ارزیابی خدمات پس از فروش شرکتهای تجهیزات پزشکی با هدف یکپارچهسازی اطلاعات، خبر داد.
به گزارش سپید، نسیم تربتی گفت: «راهاندازی سامانه الکترونیکی ارزیابی خدمات پس از فروش شرکتهای تجهیزات پزشکی با هدف یکپارچهسازی اطلاعات خدمات پس از فروش شرکتها و دسترسی آنلاین دانشگاههای علوم پزشکی و مراکز درمانی و شرکتها به وضعیت خدمات پس از فروش تجهیزات پزشکی انجام شده است و دانشگاههای علوم پزشکی و مراکز درمانی میتوانند رضایتمندی محصولات و شکایاتی که در این زمینه وجود دارد را به صورت الکترونیکی به اداره کل تجهیزات پزشکی اعلام کنند.»
وی خاطرنشان کرد: «از ابتدای سال ۱۳۹۸ شرکتهای تجهیزات پزشکی باید در حوزههای تولید و واردات، مدارک و مستندات مرتبط با خدمات پس از فروش را طبق دستورالعمل خدمات پس از فروش تجهیزات پزشکی در این سامانه بارگذاری کنند. کارشناسان مربوطه این مدارک را به صورت الکترونیکی بررسی و پس از تایید از سوی کارشناس مسئول خدمات پس از فروش، امتیاز نهایی شرکت اعلام و در پورتال imed.ir قابل مشاهده خواهد بود.»تربتی ادامه داد: «مراکز درمانی و دانشگاههای علوم پزشکی نیز میتوانند بهطور مستقیم میزان رضایتمندی خود از خدمات پس از فروش شرکتهای تجهیزات پزشکی را در این سامانه اعلام کنند که همین امر در امتیاز شرکتها تاثیرگذار خواهد بود.»
رئیس اداره مهندسی و نگهداری تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت تاکید کرد: «اگر در طی سال، رضایتمندیها افزایش و یا کاهش پیدا کند، امتیاز خدمات پس از فروش شرکت تغییر خواهد کرد و چنانچه شرکتی حداقل امتیاز را کسب نکند، موضوع توسط اداره کل تجهیزات پزشکی پیگیری خواهد شد. همچنین این نظارتها موجب بهبود ارائه خدمات پس از فروش به مراکز درمانی و مشتریان خواهد شد.»