رئیس بخش بیهوشی و مراقبتهای ویژه بیمارستان شریعتی گفت: «رابطه پزشک و بیمار در سالهای اخیر امری فراموششده تلقی میشد، اما در حال حاضر رابطه پزشک و بیمار در بیمارستانها روند خوبی در پیشگرفته و بیمارستانها به سمت ارتقا در این زمینه سوق دادهشدهاند.»
علی موافق، حقوقگیرنده خدمت را بخش مهمی از روش ارزشیابی بیمارستانهای دانشگاهی و غیردانشگاهی دانست و گفت: «رابطه بیمار و کادر درمانبخش مهمی از حقوقگیرنده خدمت را تشکیل میدهد و بیمارستان در این راستا کلاسها و جلساتی را برای آموزش دستیاران و پزشکان برگزار میکند.»
معاون آموزشی-پژوهشی بیمارستان شریعتی، بیمارستان را محیطی پرتنش برای ارائهدهندگان و گیرندگان خدمت خواند و گفت: «بیمارستانهای دانشگاهی با بیمارستانهای غیردانشگاهی در سه حیطه آموزش، پژوهش و درمان دارای تفاوتهای عمدهای هستند و چون بخشی از کادر درمان مثل دستیاران خود نیز در حال آموزش دیدن هستند، امکان برخورد صد در صد حرفهای در همه موارد وجود ندارد.»
به گزارش ایسنا؛ این متخصص بیهوشی و مراقبتهای ویژه افزود: «روابط بین پزشک و بیمار باید تلطیف شده و اختلالات آن به حداقل برسد. کادر درمان تمام تلاش خود را در این زمینه انجام خواهد داد.»