عضو هیئتمدیره بیمه سلامت ایران گفت: «برنامه پنجم منظومهای از احکام است که صدر این احکام نظام ارجاع و پزشک خانواده، کار همزمان پزشک در بخش خصوصی و دولتی، سامانه یکپارچه درمان است که اینها همه مربوط بهنظام سلامت در برنامه پنجم است اما چرا یک حکم کماهمیتتری همچون تجمیع بیمهها را چسبیدهایم.» بهمن برزگر، عضو هیئتمدیره بیمه سلامت ایران، در پاسخ به این سوال که آیا عدم پرداخت مطالبات بیمارستانهای دولتی ارتباطی با مسئله تجمیع بیمهها دارد یا خیر، گفت: «افزایش بدهی بیمهها به بیمارستانها سه دلیل دارد، اجرای کتاب ارزشهای نسبی در دو سال اخیر که سبب شد هزینهها در خدمات متفاوت بالا رود.»
 وی گفت: «طرح تحول سلامت هفت، هشت موضوع را تحت پوشش قرارداد که میتوان آن را در دو سه دسته تقسیمبندی کرد؛ پوشش بیمه سلامت همگانی که نزدیک 10 میلیون نفر را تحت پوشش قرارداد، اجرای کتاب ارزشهای نسبی و پذیرفتن خدمات جدید( افزایش بسته خدمات) بود مثلاً پرداخت ده درصد روستایی را به سه درصد تغییر داد، مجموع این موارد سبب شد هزینههای بیمهها از سال 92 تا سال 95 نزدیک به سه برابر افزایش یابد.» برزگر ادامه داد: «تجمیع بیمهها نمیتواند هزینهها را کاهش دهد زیرا منابع جدیدی خلق نمیشود، ما افزایش هزینه داشتیم بدون اینکه منبع آن را به بیمهها دهیم یا باید گفت در طرح تحول سلامت منابع را بهجای قرار دادن در اختیار بیمهها به وزارت بهداشت دادیم،هزینهها را بیمهها پرداخت میکنند، اما بخشی از منابع آن در اختیار وزارت بهداشت است مانند بحث مربوط به کتاب ارزش نسبی، بحث مربوط به پوشش رایگان بیمه افراد، منابع اینها برای وزارت بهداشت دیده شد اما هزینههای آن بر عهده بیمهها بود.»
 عضو هیئتمدیره بیمه سلامت ایران افزود: «تجمیع بیمهها در افزایش منابع در کوتاهمدت اثری ندارد اما در طولانیمدت میتواند در مدیریت منابع اثرگذار باشد.» وی افزود: «تجمیع بیمهها مقدماتی را لازم دارد که در حال حاضر فراهم نیست، مقدمات آن در تعیین حق وصول بیمه است، در تعیین تعریف حق بیمه است، در مکانیزه ارائه خدمت است.» وی گفت: «مقدم بر تجمیع بیمهها کارهای زیادی میتوانیم که انجام ندادهایم ازجمله نظام ارجاع پزشک خانواده که مهمتر است.» عضو هیئتمدیره بیمه سلامت ایران ادامه داد: «باید بزرگترین هدف تجمیع بیمهها، تجمیع منابع باشد، تجمیع منابعی که قابل هزینه کرد در چارچوب نظام بیمهای را دارد و باوجوداینکه شدنی است اما انجام نمیشود.»
 برزگر گفت: «منابع مربوط به یک درصد مالیات بر ارزشافزوده، ده درصد طرح هدفمندی یارانهها، منابع مربوط به پزشک خانواده، ده درصد بیمه شخص ثالث؛ همه این منابع قابل هزینه کرد در چارچوب نظام بیمهای که بند حق 2 سیاستهای ابلاغی رهبری را دارد، این کار نمیشود و به یک جزء چسبیدهایم.» برزگر افزود: «چرا هزینههای پزشک خانواده را بیمهها پرداخت میکنند اما منابع آن در وزارت بهداشت است، چرا هزینههای مربوط به پوشش بیمه افراد را بیمه پرداخت میکند اما منابع در وزارت بهداشت است.» عضو هیئتمدیره بیمه سلامت ایران گفت: «برنامه پنجم منظومهای از احکام است که صدر این احکام نظام ارجاع و پزشک خانواده، کار همزمان پزشک در بخش خصوصی و دولتی، سامانه یکپارچه درمان اینها همه مربوط بهنظام سلامت در برنامه پنجم است اما چرا یک حکم کماهمیتتری همچون تجمیع بیمهها را چسبیدهایم.» عضو هیئتمدیره بیمه سلامت ایران گفت: «تجمیع بیمهها نمیتواند هزینهها را کاهش دهد زیرا منابع جدیدی خلق نمیشود، در طرح تحول سلامت منابع را بهجای قرار دادن در اختیار بیمهها به وزارت بهداشت دادیم.»