هماندیشی وبازآموزی حوزه امورفنی بیمهشدگان در خصوص ضرورت ایجاد پرونده الکترونیک بیمهشدگان، گفت: «تنوع در ارائه خدمات بیمهای، فرسودگی پروندههای کاغذی، گم شدن پرونده، امکان خارج کردن اوراق پرونده توسط ارباب رجوع، طولانی بودن زمان پاسخگویی، کمبود فضای فیزیکی و امکانات بایگانی از ضرورتهای ایجاد پرونده فنی الکترونیک است.» وی افزود: «فاز اول طرح از سال 1391 شروع شد و در سال 92 با پایلوت قرار گرفتن چند شعبه این کار اجرایی شد.» نصری ادامه داد: «با راهاندازی این طرح در سراسر کشور میتوان از برخی حوادث که موجب از بین رفتن سوابق بیمهای و پرونده بیمهشدگان میشود، جلوگیری کرد.» وی با تاکید بر ارتقا و رشد منابع، در راستای افزایش ذخایر سازمان از جذب گروههای جدید بیمهای و اجرای پوشش بیمهای ایرانیان خارج از کشور خبر داد. وی ضمن اشاره بر پیشگیری از ایجاد مصارف من غیر حق، بر کنترل و نظارت عملکرد واحدهای اجرایی در خصوص اشتغال به کار بیمهشدگان قالیباف و شاغلان صنایع دستی با هدف کاهش هزینهها تاکید کرد و افزود: «تعداد بازرسی بیمهشدگان قالیباف از حداقل 7 درصد باید به 12درصد بهصورت ماهیانه برسد.»