مدیرکل نظارت بر فرآوردهای طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: «شیرخواران ایرانی سالانه 30 تا 37 میلیون قوطی شیرخشک مصرف میکنند که همه این شیرخشکها نیز داخل کشور تولید میشود.»
 امیرحسین جمشیدی افزود: «ظرفیت تولید شیرخشک در کشور سالانه 80 میلیون قوطی است بنابراین تعدادی از این شیرخشکها به کشورهای دیگر صادر میشود.»
 وی در خصوص ادعای معدودی از پزشکان مبنی بر وجود ویتامین و پروتئین اضافه در شیرخشکها، گفت: «هر فرآوردهای از جمله شیرخشکها که مجوز سازمان غذا و دارو را داشته باشد بیانگر آن است که تمام آزمایشهای لازم روی آن انجام شده و میزان مواد داخل آن، استاندارد است.»
 مدیرکل نظارت بر فرآوردههای طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو اضافه کرد: «با این وجود توصیه ما استفاده از شیرمادر است و فقط در صورتیکه مادر شیر ندارد یا به دلایلی همراه کودک نیست، کودک میتواند از شیرخشک استفاده کند. شیرخشکهای موجود در بازار کشور دارای بهترین شرایط هستند.» جمشیدی درباره ممنوعیت واردات شیرخشک نیز اظهار کرد: «از سال 92 به بعد حتی یک قوطی شیرخشک خارجی وارد کشور نشده است و اجازه واردات ندادهایم و اگر هم بوده مربوط به مجوزهایی بوده که قبلا صادر شده است؛ ممنوعیت واردات شیرخشک در راستای کمک به تولید داخل انجام شده است.»
 وی یادآور شد: «چهار شرکت تولیدکننده شیرخشک در کشور فعالیت دارند که سه شرکت حتی میتوانند از شیرخام نیز شیرخشک تولید کنند؛ آنها شیرخام خود را از گاوداریهای نمونه تحت کنترل-که شیر آنها آفلاتوکسین (سموم قارچی طبیعی) ندارد- تهیه میکنند.»
 مدیرکل نظارت بر فرآوردههای طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو تاکید کرد: «اهمیت شیرخشک حتی از دارو نیز برای ما مهمتر است چراکه غذای کودکان در سنین رشد و نمو به شمار میرود.»
 جمشیدی تصریح کرد: «اگر فرمول تولید شیرخشکها حتی ذرهای از حد استاندارد تغییر کند، شیرخشکها از بازار جمعآوری خواهند شد.» وی تاکید کرد: «تمام شیرخشکهای بازار استاندارد بوده اما شاید کودکی به شیرخشک خاصی به خاطر طعمش یا دلایل دیگر، سازگارتر باشد؛ مصرف شیرخشک از سوی خانوادهها بستگی به فرمول خاص شرکتها و بستهبندی و دیگر علل دارد اما به هرحال استاندارد هستند.»
 جمشیدی در پاسخ به این سئوال که برخی تولیدکنندگان شیرخشک با ترفندهایی، پزشک را وادار به تجویز شیرخشک شرکت خود برای کودکان میکنند، گفت: «شیرخشک نیازی به تبلیغ ندارد و من نمیتوانم بپذیرم که پزشکی تحت تاثیر تبلیغات این چنینی قرار گرفته باشد؛ خوشبختانه در حال حاضر افکار عمومی، اهمیت شیرمادر برای سلامت کودک را درک کرده است.»