سپید: پژوهش محققان استرالیایی نشان میدهد که انجام بازیهای ویدئویی میتواند با افزایش هوش و یادگیری دانشآموزان در ارتباط باشد.
 در دهههای اخیر، کودکان و نوجوانان به بازیهای ویدئویی روی آوردهاند که با نگرانی والدین و گاهی عدم اجازه آنها به انجام بازیهای ویدئویی همراه است. اما مطالعات اخیر محققان استرالیایی نشان میدهد که انجام بازیهای ویدئویی نقش موثری در بهبود نمرات تحصیلی دانشآموزان دارد.
 مطالعات محققان بر ۱۲۰۰ دانشآموز ۱۵ ساله و بر نمرات دروسی مانند علوم، ریاضی و روخوانی نشان میدهد که انجام بازیهای ویدئویی نه تنها بر افزایش هوش کودکان تاثیر داشته بلکه در بهبود نمرات دروسی مانند ریاضی و علوم نیز نقش موثری دارد. اما از سوی دیگر شبکههای اجتماعی مانند فیسبوک معکوس عمل کرده و نمرات تحصیلی دانشآموزان با افت قابل توجهی روبهرو شدهاست. در این مطالعه، دانشآموزان بر اساس برنامه سنجش بینالمللی مورد بررسی قرار گرفتند. این آزمون هر سه سال یکبار و در مورد نمرات دانشآموزان در دروس ریاضی، علوم و روخوانی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.
 محققان در این مطالعه دریافتند که بازیهای ویدئویی به دانشآموزان اجازه میدهد تا از مهارتهایی که در حین تحصیل فراگرفتهاند به طور کاربردی استفاده کنند. اما از سوی دیگر در این تحقیق به فعالیتهای آنلاین دانشآموزان نیز پرداخته شد.
 این مطالعه نشان داد، دانشآموزانی که در طول روز به بازیهای آنلاین میپردازند در درسی مانند ریاضی ۱۵نمره و در درس علوم ۱۷نمره بالاتر (از 100 نمره) از سایرین دریافت میکنند. اما برعکس نوجوانان و دانشآموزانی که زمان بیشتری را صرف فعالیت در شبکههای اجتماعی مانند فیسبوک کرده یا دائما در حال گفتگو در شبکههای مجازی هستند، نمرات کمتری را کسب میکنند.