سپید: معاون درمان وزارت بهداشت در مراسم افتتاح مرکز ملی پاسخگویی و رسیدگی به شکایات تعرفهای (سامانه تلفنی 1690)، که در ستاد مرکزی وزارت بهداشت برگزار شد، با اشاره به این که طرح تحول سلامت از زمان شروع تا به حال مسیر خود را با قوت طی میکند، گفت: «دو مرحله اول این طرح به خوبی اجرایی شد و هماکنون با اجرای کتاب جدید تعرفه سلامت، گام سوم از این طرح به نحو احسن آغاز شده است.» محمد آقاجانی ضمن بیان اینکه امروز مرکز ملی پاسخگویی و رسیدگی به شکایات تعرفهای با شعار تکریم جامعه پزشکی و تضمین حقوق بیماران راهاندازی خواهد شد، افزود: «یکی از اهداف مهم کتاب تعرفه سلامت ساماندهی دستمزدهای پزشکی است تا از طریق آن ایجاد انضباط مالی در بخشهای دولتی و خصوصی و ارزشگذاری خدمات فاقد تعرفه میسر شود.»
معاون درمان وزارت بهداشت، با اشاره به اینکه حذف پرداختهای خارج از مراکز درمانی و بیمارستانی از اهداف دیگر اجرای این کتاب است، خاطرنشان کرد: «با اجرای کتاب تعرفه سلامت در پاراکلینیکهای بخش خصوصی، میزان پرداخت از سوی مردم 25 درصد کاهش مییابد ضمن این که با حذف پرداختهای خارج از صورت حساب، کاهش میزان پرداختها در بخش دولتی نیز اتفاق افتاده است.» وی در ادامه گفت: «ارتقا کیفیت خدمات در بخش دولتی یکی از اهداف مهم دیگر است و این هدف با تقویت حمایت سازمانهای بیمهگر میسر میشود.»