سپید: رئیس سازمان نظام پزشکی استان همدان گفت: «از زمان راهاندازی سامانه ۱۶۹۰ بیشتر تماسهای گرفته شده از سوی مردم برای امتحان این سامانه بوده در حالی که این سامانه فعال است و با قوت، پیگیر شکایتهای مردمی است.» ابوالفضل عظیم افزود: «از استان همدان تاکنون چند شکایت در این سامانه به ثبت رسیده است که این شکایتها در حال پیگیری برای اثبات صحت گزارشها است و پس از تکمیل بررسیها پرونده به دادسرای انتظامی نظام پزشکی شهرستان و کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی ارسال میشود.» عظیم تاکید کرد: «این سامانه برای رسیدگی به شکایات در حوزه مطبها، خدمات پاراکلینیکی، آزمایشگاهها و رادیولوژیها نیست و فقط به شکایتهای مربوط به بیماران بستری در بیمارستانها در دو حوزه دریافت وجه خارج از تعرفه خدمات سلامت و دریافت خارج از سیستم حسابداری بیمارستانها رسیدگی میکند.»