سپید:یک هنرمند درپی رواج استفاده از مواد بازیافتی در خلق آثارهنری، گفت: «این موضوع در ایران به یک جریان ضعیف و دکوراتیو تبدیل شده، این کار بد نیست، اما باید به شکل حرفهای دنبال شود تا در مردم تاثیرگذار باشد.»
 محمود مکتبی درباره جایگاه «هنر زیستمحیطی» به ایسنا اظهار کرد: «هر اتفاق و رویداد هنری، جایگاه خودش را دارد، هنرمند درباره اینگونه آثار دغدغهی بازار هنروموزهای شدن را ندارد و شاید نگاه خاصی هم نسبت به آنها وجود نداشته باشد.»
 او ادامه داد:« دغدغه هنر محیطی در دنیا زیاد است و بسیاری از گروههای هنری بهشکل خاص روی آن کار میکنند.»
 مکتبی با اشاره به اینکه هدف این سبک هنری تاثیرگذاری است، گفت: «این تاثیرگذاری، عمیق، فلسفی و کاربردی است و با جانکآرت (هنر به درد نخور) تفاوت دارد. متاسفانه در ایران از این دست هنرمندان که آثارشان در محیط تاثیرگذار باشد، کم داریم و بیشتر آثار خلقشده در حد هشدار هستند. این موجی که در ایران به وجود آمده و هنرمندان زیادی را به سمت استفاده از مواد بازیافتی کشانده است، زودگذر نخواهد بود، زیرا به مرور زمان مردم نیز با آن درگیر میشوند.». این هنرمند بیان کرد: «نمایشگاههای برگزارشده در این حوزه خیلی جدی نبودهاند والبته فضای «هنر زیستمحیطی» درایران غیرتخصصی است. از 10 سال پیش تا به حال که اولین دوره هنر بازیافتی توسط شهرداری برگزار شد، این موضوع نهتنها پیشرفتی نداشته، بلکه پسرفت نیز کرده و نگاه حرفهای و اثرگذار درباره آن وجود ندارد.» او در پایان از مسئولان خواست تا در جریانهای بهجود آمده، بیشتر از آنکه این آثار را به سمت نمایشی شدن پیش ببرند، این موضوع را عمیقتر دریابند، چراکه هنر زیستمحیطی باید پذیرفته شود و فضا در اختیار هنرمندان حرفهای قرار گیرد.