مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی، معتقد است که 5 ساله شدن قانون معاینه فنی منجر به بلااستفاده ماندن 70 درصد ظرفیت خطوط معاینه فنی پایتخت شده است. ولی آذروش با تاکید بر اینکه بر اساس آمارهای حوادث جادهای، مشخص شده سهم قابل توجهی از دلایل بروز سوانح، به نقص ترمزها ربط دارد، افزود: «چنین نقایصی با انجام معاینه فنی قابل پیشگیری است اما قانون معاینه فنی با پنج ساله شدنش هم جان شهروندان را به خطر انداخت و هم خطوط معاینه فنی را بلااستفاده کرد.» وی با تاکید بر اینکه پایتخت دارای 40 خط معاینه فنی خودرو و 8 خط معاینه فنی وسایط حمل و نقل عمومی و باری است، تصریح کرد که تغییر قانون معاینه فنی از دو سال به 5 سال سبب شد تا اهمیت این بازبینی فنی در نگاه مردم مغفول بماند. مسئله مهمی که حافظ جان انسانهااست و میتواند منجر به کاهش تصادفات شود. آذروش با یادآوری اینکه بازبینی فنی اتوبوسهای برون شهری یکی از مسائلی است که جان شهروندان را به خطر میاندازد، اجرای آن را بر عهده وزارت راه دانست و ادامه داد: «با توجه به رشد سفرهای برون شهری شهروندان با وسایط حمل و نقل عمومی، به نظر میرسد ایجاد ایستگاههای معاینه فنی که به شکلی حقیقی و نه بر روی کاغذ و صوری اقدام به بازبینی فنی اتوبوسها کنند، بیش از هر زمان دیگری لازم و ضروری است.