بعد از انتشار خبر بلاتکلیفی رشته روان شناسی بالینی برای انتقال آن از وزارت علوم به وزارت بهداشت، حالا خبر انتقال 14 رشته از 30 رشته شناور میان وزارت علوم و وزارت بهداشت به وزارت بهداشت منتشر شد. گفته میشود هنوز درخصوص باقی رشتهها هنوز تصمیمگیری نشده است. بنابود یک کمیته ۷ نفره از اعضای هر دو وزارتخانه تشکیل و وضعیت این رشتهها را مشخص کند که در اولین جلسه این کمیته توافق شد برخی از رشتههای مذکور که بیشتر مربوط به دورههای دانشگاه جامع علمی کاربردی بود، به وزارت بهداشت واگذار شود. از رشتههای مقطع کاردانی که به وزارت بهداشت واگذار شد میتوان به رشتههای کاردانی حرفهای خدمات سلامت - دارویاری، کاردانی حرفهای خدمات سلامت - بهورزی و کاردانی حرفهای ایمنی و بهداشت واحدهای صنفی اشاره کرد. کارشناسی حرفهای مشاوره ژنتیک، کارشناسی حرفهای مشاوره ورزشی و کایروپراکتیک، کارشناسی حرفهای پزشکیار ورزشی، کارشناسی حرفهای تغذیه ورزشی ، کارشناسی حرفهای مدیریت پیشگیری و مراقب بیماریها، کارشناسی حرفهای مدیریت سلامت، خانواده و مراقبت زنان، کارشناسی حرفهای مدیریت سلامت، خانواده و مراقبت سالمندان، کارشناسی حرفهای مدیریت سلامت خانواده و مشاوره تغذیه مادر و کودک از دیگر رشتههایی بود که در مقطع کارشناسی توافق صورت گرفت تا به وزارت بهداشت واگذار شود. بنابراین گزارش، درخصوص رشتههای کارشناسی روانشناسی بالینی ، کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی ، دکتری تخصصی روانشناسی بالینی، دکتری تخصصی علوم شناختی، کارشناسی ارشد فیزیولوژی ورزشی، دکتری تخصصی فیزیولوژی ورزشی، دکتری تخصصی آسیبشناسی و حرکات مفصلی، کارشناسی ارشد حرفهای بهداشت روانی و اجتماعی و بحران و علوم شناختی تصمیمگیری صورت نگرفت مقرر شد یک کمیته تشکیلشده در مورد این موارد تصمیمگیری کند. این در حالی است که رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی شهید بهشتی با انتقاد از این رخداد، دلیل چنین تغییراتی را بدفهمی وزارت بهداشت دانست و تصریح کرد: « وزارت بهداشت تلاش میکند بنا به دستور مقام معظم رهبری درخصوص سازماندهی سلامت همه کارها را در وزارت بهداشت تجمیع کند، درحالیکه فقط ساماندهی بر عهده وزارت بهداشت است. همچنین درمواردی بخشی از سلامت نیز در وزارت آموزشوپرورش و دیگر وزارتخانه و نهادها قرار دارد.» وی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت تنها ۶ هزار دانشجوی روانشناسی دارد، درحالیکه ۲۰۰ هزار دانشجوی روانشناسی در دانشگاههای وزارت علوم مشغول تحصیل هستند، افزود: «تعداد اعضای هیئتعلمی و امکاناتی که وزارت بهداشت در این رشته دارد برابر با امکانات وزارت علوم نیست. این حرفی خندهدار است که رشته روانشناسی در وزارت علوم و رشته روانشناسی بالینی در وزارت بهداشت باشد. در همین حال متاسفانه وزارت علوم نیز با یک بلاتکلیفی و بیعملی در سطح وزارتخانه روبرو است و عملا در این زمینه فعال برخورد نکرده است.»