این کتاب به همت دکتر عباس امام، استادیار آموزش زبان انگلیسی دانشگاه شهید چمران اهواز، و علی وجیهی، کارشناس ارشد آموزش زبان انگلیسی، گردآوری و تالیف شده است. در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: «فرهنگ واژگان رسانهای» مجموعهای است دربرگیرنده واژهها، اصطلاحات و تعابیری که از منابع گستردهای از روزنامه و هفتهنامه گرفته تا اخبار رادیویی، تلویزیون و نیز برنامههای ماهوارهای و اینترنتی و فرهنگنامههای عمومی و روزنامهنگاری و غیره (چاپ ایران و خارج از ایران) در آن گردآوری شدهاند و برای آنها معادلسازی شده است. مولفان در ادامه مینویسند: «با توجه به اینکه بازه زمانی گردآوری این واژگان تا سال 1394 خورشیدی (2015 میلادی) را دربرگرفته در نتیجه میتوان ادعا کرد این مجموعه تاکنون روزآمدترین منبعی است که در این زمینه به خوانندگان و مخاطبان هدف «فرهنگ واژگان رسانهای» (یعنی رسانهکاران، دانشجویان رشتههای روزنامهنگاری، مطبوعات، دانشجویان رشته مترجمی زبان انگلیسی و نیز سایر علاقهمندان به این زمینه) عرضه میشود.