اهواز: معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندیشاپور اهواز بابیان اینکه در برنامه امسال دانشگاه توجه بیشتری به کرسیهای آزاداندیشی شده است، به شفاف نبودن چگونگی بازتاب نظرات مطرحشده پس از کرسیها و نحوه برخورد با دانشجویان اشاره کرد و از تدوین دستورالعمل جدیدی جهت برطرف کردن این نقیصه خبر داد. ساسان موگهی با اشاره به اینکه نتایج طرح رصد(پایش) فعالیتهای فرهنگی تاکنون به دانشگاه ابلاغ نشده است، در خصوص رویکرد برنامههای فرهنگی امسال این دانشگاه، بیان کرد: «در برنامههای فرهنگی امسال تاکید بیشتری بر کرسیهای آزاداندیشی شده است.» وی کرسیهای آزاداندیشی را بستری برای بیان آزادانه و بدون دغدغه دیدگاهها توسط دانشجویان عنوان و تصریح کرد: «بااینحال هنوز شفافیت چندانی در خصوص چگونگی انعکاس یافتن دیدگاههای مطرحشده وجود ندارد، به همین دلیل دستورالعمل جدیدی جهت برطرف کردن این نقیصه در حال تهیه است.» به گزارش ایسنا، معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندیشاپور اهواز افزود: البته تجربه دانشگاه علوم پزشکی اهواز نشان داده است که پس از طرح نظرات و دیدگاهها نیز مشکلی گریبان گیر دانشجویان نخواهد شد و میتوانند آزادانه نقطه نظرات خود را بیان کنند.
تهران: ۷ هزار و ۶۳۴ نفر در آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) رشتههای علوم پایه پزشکی و بهداشت، داروسازی، دندانپزشکی و طب سنتی سال تحصیلی ۹۴ - ۹۵ ثبتنام کردند. مهلت ثبتنام در آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) رشتههای علوم پزشکی به پایان رسیده است اما مهلتی دوروزه در روزهای ۶ و ۷ مهرماه برای جاماندگان در نظر گرفته شد. این آزمون در ۵۵ رشته برگزار میشود و عنوان مدرک تحصیلی داوطلبان اعم از دانشنامه یا گواهی تحصیلی باید دقیقاً منطبق با رشتههای قیدشده، بهعنوان مدارک تحصیلی موردپذیرش باشد. به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس مصوبه شورای عالی برنامهریزی علوم پزشکی دارندگان دانشنامه یا گواهینامه تخصصی بالینی یا فوق تخصصی بالینی در رشتههایی که دکترای عمومی پزشکی جزو مدارک موردپذیرش است، مجاز به شرکت در آزمون هستند.
شیراز: دانشگاههای علوم پزشکی گروه پنج کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در شهر این شهر برای نخستین بار گرد هم آمدند تا در خصوص برنامههای آمایش در این دانشگاهها با یکدیگر به تبادلنظر بپردازند. مدیر نوسازی و توسعه سرمایه انسانی و تحول اداری دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست، گفت: «لزوم توجه به اسناد بالادستی، نیازها، اولویتهای طراحی برنامهها، پروژههای توسعهای دانشگاه و نیز جلوگیری از تکرار تجربههای تلخ برنامههای کارشناسی نشده، بهبود جو مشارکتی، برنامهریزی مبتنی بر نیاز، اولویتبندی در دانشگاه، برنامهریزی راهبردی مبتنی بر نتایج، ازجمله مواردی است که در برنامه "تا شش" مدنظر قرارگرفته است.» حامد فصیحی نیا افزود: «باهدف پایش و رصد پیشرفت پروژهها و اقدامات برنامه "تا شش" در دانشگاههای علوم پزشکی گروه پنج کشور، این نشست در راستای هماهنگی، همفکری، همدلی، تبادل اطلاعات و نیز در خصوص شیوه محاسبه شاخص پایش، فرمول معرفیشده، سامانه پایش برای ثبت مستندات، بارگذاری مدارک پایش پروژهها و برنامههای عملیاتی دانشگاههای گروه پنج، برگزار میشود.»