hacklink al fethiye escort bayan escort - vip elit escort dizi film izle film izle hack forum marsbahis casibom giriş casibom betwinner marsbahis güncel giriş 1win holiganbet girişmatadorbetjojobetextrabetYalova Escortcasibom girişbahsegelmarsbahisholiganbetjojobetcasibommarsbahisjojobet girişextrabetimajbetmarsbahisimajbetcasibomsekabetbetebetjojobetdinamobetmatbetdumanbetcasibommarsbahisholiganbetgrandpashabetdinamobetbahsegelmeritkingjojobetonwinbahsegeltipobetgrandpashabetjojobetmeritkingmatbetjojobetbetebetsahabetdinamobetcasibomholiganbetbetparkmavibetmarsbahiscasibommatbetmatbet girişjojobetholiganbet güncel girişvdcasino girişbetparkholiganbetsekabetnakitbahisdinamobetpiabellacasinobahsegelJojobetbetebetjojobetonwindumanbetmarsbahis girişmarsbahiscasibombahiscomimajbetMatbetbetparkbotnet satın alholiganbetmarsbahisvdcasino girişbaywin,baywin girişmatadorbetmatadorbet girişbaywin girişhitbet girişjojobetjokerbetpusulabet güncelpusulabet güncel girişjojobetslotbarsahabetjojobetmeritking سپید آنلاین » سالانه ۸۰هزار میلیارد تومان هزینه آلودگی هوا به کشور تحمیل می‌شود
صفحه نخست چاپ
سپید آنلاین
سالانه ۸۰هزار میلیارد تومان هزینه آلودگی هوا به کشور تحمیل می‌شود

به گزارش سپیدآنلاین به نقل از ایسنا، محمدرضا تابش اظهار کرد: «به نظر من هر سه قوه در موضوع آلودگی هوا مسئول هستند؛ هم قوه مجریه که باید برنامه‌ریزی مطلوب‌تری داشته باشد و استانداردها و ضوابط زیست محیطی را در اجرای پروژه‌ها به نحو مطلوب اعمال کند، هم قوه مقننه که باید قوانین کارآمدتر و نظارت موثرتری داشته باشد و هم قوه قضائیه که باید برخورد جدی با تخریب کنندگان محیط زیست داشته باشد و موجب تنبه آنها شود. حتی در مواردی دادستان تهران باید به عنوان مدعی‌العموم در مورد آلودگی هوا اقامه دعوی کند و با منشا آن هر که هست و هر چه هست مقابله کند.»
وی با بیان اینکه بحران آلودگی هوا یک بحران جهانی است، افزود: «مبارزه برای داشتن هوای پاک در سه دهه گذشته همه‌گیر شده است. هوا تابع مرزهای جغرافیایی نیست بلکه مرزهای بین‌المللی را درمی‌نوردد و هیچ کس از تهاجم هوای آلوده در امان نیست.»
تابش با بیان اینکه موثرترین راهکار کاهش آلودگی هوا، کنترل و کاهش آلودگی از مبدا است،‌ یادآور شد: «براساس تحقیقاتی که انجام شده 85درصد آلودگی هوای تهران و بسیاری از کلانشهرها ناشی از منابع متحرک و 15درصد ناشی از منابع ثابت صنعتی و ساختمانی است. پس ساخت وسایل نقلیه موتوری با حداقل مصرف سوخت یکی از راهکارهای مقابله با آلودگی هواست و لازم است خودروسازان کشور توجه ویژه ای به این امر نشان دهند.»
تابش با بیان اینکه اقدام بازدارنده‌ای برای جلوگیری از آلودگی هوا صورت نگرفته،‌ بر لزوم تولید و واردات سوخت‌های استاندارد تاکید کرد و یادآور شد: وزارت نفت اقداماتی در این راستا انجام داده‌اند و در تهران و کلانشهرها سوخت با استاندارد یورو4 استفاده می‌شود. البته در مورد سوخت‌های وارداتی شک و تردیدهایی وجود دارد که آیا منطبق بر استاندارد یورو4 است یا خیر. با این وجود در جهت گوگردزدایی از گازوئیل و تولید سوخت استاندارد منطبق بر یورو4 کارهایی شده و با بهره‌برداری از پالایشگاه خلیج فارس تا سال آینده از واردات سوخت بی‌نیاز می‌شویم و این موضوع قابل کنترل‌تر خواهد بود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: «بانک جهانی هزینه آلودگی هوا در ایران را سالانه 3.2درصد تولید ناخالص داخلی اعلام کرده است. بنابر مستندات آماری تولید ناخالص داخلی ایران در سال 2013، 997 میلیارد دلار بوده، لذا با قیمت فعلی دلار سالانه 80هزار میلیارد تومان هزینه آلودگی هوا است که به کشور تحمیل می‌شود.»
تابش تصریح کرد: «برای اینکه این رقم بیشتر برای مردم قابل ارزیابی باشد با این مبلغ می‌توان 20هزار واگن مترو خریداری کرد یا 900بوستان 60هکتاری، 140نیروگاه و 60ورزشگاه 50هزار نفری احداث کرد. این مبلغ در واقع سه یا چهار برابر بودجه عمرانی یکسال دولت است.»